2021. január 9., szombat

03. Haladj sorrendben! Ez a 40 - 59. // írta T. Zselenszky T.

 

Ha tompa vagy, tompaságot, félelmet, tébolyt, illúziókat, érdekeket, korrupciót, romlást, vágyakat, betegséget. Ha ébredett vagy, Életet, harmóniát, szeretetet, igazságot, jóságot, bölcsességet, egészséget. Ez nem hit, vallás kérdése, bemutatom, ez a világ... akkor is, ha utálod, vagy ha tagadod. Ez vallásfüggetlenül is így írható le, és ennek akkor is ilyen rétegeit találjuk. Akik pedig tompák akarnak maradni, a világot rontják meg... akik ébredni akarnak, gyógyítják azt. Szabadságában áll a tompáknak a maguk „sorsát” rontani, de amikortól ezzel már másokét is rontják, nem szabadságuk, hanem mulasztásuk és saját vétkük, felelősségük. Meg senki sem állíthatja őket, de felmutathatja számukra a tudást, amely által úgy dönthetnek, átállnak az ártás ösvényéről a gyógyulás-gyógyítás ösvényére.

Ha visszatérünk a megfigyelő megfigyelt multiverzumra gyakorolt hatásának témaköréhez, azt mondja az elméleti fizika és a sci-fi, hogy amíg nézők szemlélnek, az anyagi multiverzum csak átalakul, ám amikor egy látó szemlél és figyel meg, akkor vagy az anyagi történet szűnik meg, vagy Ő szűnik meg az anyagi történetben. A nézés kölcsönhatás, a látás teljessé lényegülés. Ténylegesen megszűnik a közvetlen univerzumunk? Tényleg megszűnünk, vagy inkább átlényegülünk mássá? Esetleg átkerülünk egy másik szférába? Frekvenciát váltunk? Frekvenciákon túlra teljesedünk?

Teoretikus kérdés, hogy vajon világvége lenne-e az, amikor minden szemlélő tökéletesen az abszolút valót látni kezdené, vagy nem? Esetleg nem a világé, de minden szemlélőé? Esetleg mindkettőé, vagy csak az anyagi multiverzumé? Hogy nézne ez ki?

Amikor a csakis láthatót nézhetővé alacsonyítjuk, amikor a szellemet, a lelket anyagba kötjük: a világot megrontjuk, „magunkra átkot vonunk”.

Amíg a helyes kérdést sem tudjuk feltenni, nem lesz bennünk helye a válasznak, és nem is fogjuk megtudni azt.

Amikor az anyagot átszellemítjük, a nézhetőt még látjuk is, amikor a láthatatlant is tudjuk, a kifejezhetetlent is értjük, éljük... akkor a világba és magunkra „áldást hozunk”. Amikor egy ember ebbe az állapotba kerül, nevezhetjük megvilágosodásnak? Amikor mindenki ebbe az állapotba, minőségbe kerül, és egyszerre „látva látni fog”, a világnak vége, vagy kezdete lesz? A tompának vége, és az ébredett, teljesebb igazinak kezdete? Az ébredéssel az álom oszlik el, vagy az álmodó? Álom az álomban oszlik el, de fel nem ébredünk? Fel is ébredünk? Az Abszolútum álmai vagyunk, és amikor felébredünk benne, eloszlik az addigi létünk? Millió kérdés merül fel, vajon helyesek? Sci-fi könyveket lehetne írni ezek alapján.”

 

Ébrednek, a sorok közt majdnem elvesző ki kell zökkenjen. Az öreg felül, látja a füzetet, tudja, hogy körülbelül hol tart benne a gerilla moly. Úgy kapcsolódik a „beszélgetésbe”, mintha a lapokról lépett volna elő.

 - Együtt érzek veled. Tudom, nehéz a szövegelést hallgatni néha, legyen az, hogy minden nehéz rész után adok egy írós feladatot a sci-fi jegyében, hogy ne csak meghallanod kelljen, hanem szólhass is. Sokat leszünk szabadég alatt is. Az ilyeneken gyújtott esti tüzek fényénél, reggelig megírhatod, aztán elbeszélheted őket másnap. Az is lehet, hogy most adok többet, amik hirtelen eszembe jutnak, és úgy haladsz, ahogy szeretnél. Most még így elsőre vakaródzós lehet ezt hallani… és lehet, nem érzel kedvet iránta, de tapasztalatból mondom, így sokra juthatunk. Jó feladat ez. Felvázolom, aztán eldöntöd, írsz-e. Kézenfekvő, hogy az első a képzelet versenyről szóljon. Itt vagyunk a Földön, itt telnek a nappalaink, de még amikor álmodunk, akkor sem megyünk sehová máshová... vagy alig. Miért nem álmodunk szabadabban, elhagyva a Földet? Aztán meg, ha képzeletversenyt tartanánk, tehát az lenne a feladat, hogy a lehető legérdekesebbet, legigazabbat, legcsodálatosabbat - és így tovább sok kategóriában még - képzeljünk, és az nyerne, aki a legmesszebbet, legnagyobbat, legtöbbet, legjobbat, legleglegleget tudná képzelni, és azt szavakkal ki is fejezné. Ki nyerne, és milyen elképzeléssel, milyen szavakkal, milyen nyelven, milyen módon? Minden nyelv alkalmas rá? Egyik sem alkalmas rá? Melyik alkalmas? Sajnos a mindennapi életünkben még a képzeletünk is le van szabályozva, fojtva. Még képzelni sem szabad akármit, még gondolkodni is megszabott klisék, célok mentén, gerjesztett félelmek és vágyak mentén kell. Izgatottan várom, ha akarsz róla írni!

Írj mondjuk az 5G-ről... sőt, a 25G-ről! A netről, ami mindent magába kebelez! Vagy kisüt, és elfonnyaszt; mehet több szálon is a toll. Persze, nem lapátolnék a helyedben még több embert a félelem-feketelyuk pofájába. Akik a képzelet versenyen a félelem kategóriában futnak, azok ölnek, és pusztulnak végül. Írj a reinkarnációról más szemszögekből! Újjászületők, akik emlékeznek az előző létükre. Sőt! Mi lenne, ha mindenki emlékezne előző léteire? Milyen társadalom alakulna emiatt? Lenne, aki hazudna az emlékeiről? Írhatsz arról sci-fit, mi tartja medreiben az anyagi világ folyamatait... és mondjuk lenne egy lény, aki felülírhatja ezeket! Nem tudom... bármerre el lehet indítani ezt. Írj vallásos sci-fit! Ézsaiás 53. Ez például egy sarkalatos pont a zsidó hagyományban; nem szeretik emlegetni. Lehetne írni egy sztorit arról, miért nem... meg arról, hogy aztán valami világtörténés miatt mégis igen! Sok jót ki lehetne ebből is hozni.

Írhatnál arról a muris lehetőségről, hogy a következő létünkben a saját, ebben a létben írt dalaink, könyveink, verseink, képzőművészeti alkotásaink kezdenek majd tetszeni, rokonszenvesek lenni az akkori önmagunk számára! Magunknak üzenünk következő létünkre! Hehe. Sokszor izgulunk, mindent elfeledünk-e, elveszítünk-e. Mi lenne, ha ilyen módon mégsem veszítenénk el mindent? A történéseket elfelejtjük, de akik általuk lettünk, személyiségünk részeként átörökítődhet. Izgalmas témakörök ezek, sok irányban kibonthatóak!
 - Elég lesz már, korán van még, aztán fogmosás előtt lefárasztasz – kölletlenkedik az ifjú, de az öreg úgy tesz, mintha a mondat el sem hangzott volna, csak folytatja tovább a sort.

 - Írhatsz különleges fizikai jelenségek kapcsán! Vákuum sci-fi: fürdéskor a hátunk a kádhoz tapad, aztán amikor hirtelen elhúzzuk tőle vákuum keletkezik, amely a beáramló vízből kioldja az elemeket, amitől gáz keletkezik. Biztosan csak gázokat lehet vákuummal kioldani? Mit lehetne még kioldani vákuummal? Hatalmas területen, vákuummal másik világokból is lehet dolgokat ebbe átszívni? Persze viccelek, de a fantázia megindulhat! Ha már világok! Mi lenne, ha pontosan hétszázhetvenhétezer-hétszázhetvenhét darab méh együttes zümmögése portált tud nyitni a mennybe? Ha eggyel több vagy kevesebb méh zümmög, még nem sikerül, de ha éppen annyi, és egy időben, akkor megnyílik a portál! Erre is frankó történet épülhetne! Vagy mi lenne, ha tényleg képzeletverseny szintű, nagyon meredek, nagyon elvont módon kezdenél egy novellát? Mondjuk ez lenne az első sora: „az anyánk és az apánk is ugyanaz volt, a testvérem mégis nyúlnak született”... hehe! És ebből kellene valami keményet kihozni! Vagy egy misztikus mesét is róhatnál! Mondjuk, egy kínai csapat egyesével átmenne a klinikai halálba, aztán újraélesztenék mindig a többiek, aki átment. Látnának dolgokat. Rájönnének, hogy minél több ideig van valaki odaát, annál többet tud meg, mondhatni, annál többet lát a mennyben történő dolgokból. Elkezdenek egymásra licitálni, ki mer többet maradni odaát. Húsz perc, harminc, negyven... ameddig még nem károsodik az agy. Az agykárosodást, bármilyen károsodást, egy általuk kifejlesztett szerrel, és hűtési technikával megakadályozzák. Aztán az egyik már elég sokáig marad halott ahhoz, hogy ébredése után ne tudjon kínaiul, hanem a mennyei nyelven tudjon csak beszélni. Hejjj, milyen kerek történet születhetne ebből is! Nem tudom, mondjak-e még ilyet; a legkiválóbb az volna, ha magad ötölnél ki efféléket! Tarts képzeletversenyt, álmodban ne csak földit álmodj, ébren pedig ne csak klisék mentén, és illúzió célok mentén gondolkodj! A gondolkodás még a tiéd, miért nem oldozod el minden kötelét? A földi közéletet miért ne képzelnéd és akarnád a lehető legjobbnak, legélhetőbbnek, legegészségesebbnek, legboldogabbnak? Most, itt, a jelenben sétálunk, beszélgetünk, haladunk valahová, de éjjelente írhatsz ilyesmiket, ha kedved úgy tartaná! Most itt ezeket elképzelhetjük, de léted során megvalósításukért is élhetsz.

 - Miért nem adsz ki inkább Te ilyen novellákat, ha ennyi eszedbe jut pár percen belül? – jelzi körmönfontan a feladat iránti csekély érdeklődését a kihívott. 

 - Mert a tökéletes történet megismerésével elmaradt bennem minden annál kevesebb és értelmetlenebb iránti érdeklődés. Neked hasznos lenne a jelenlegi helyzetünkben. Emiatt kicsit számomra is az lenne… de másképp nekem már nem ingerem az ilyesmi. Kijjebb fejtem. Ismerheted a gyöngyhalászról szóló példabeszédet. A mennyország hasonló a gyöngyhalász gyöngyéhez. Gyöngyök árusításából él, de amikor megleli a legnagyobb, legtisztább, legszebb, legértékesebb gyöngyöt, már nem adja pénzért... nem adja egyáltalán. Akik nem adják a legjobbra, legtöbbre magukat, és a világukat, mulasztanak. Minek adnák kevesebbre magukat és a világukat a legjobbnál, legteljesebbnél? Akik nem a legtöbbre adják, veszélyeztetői annak. Akik tompaságukból nem adják bölcsességre magukat, gondatlan elkövetők; így is veszélyeztetői a világnak. Ha csak magukat veszélyeztetnék, az szabadságukban állna; de amikor másokat veszélyeztetnek, az nem szabadság, hanem felelőtlenség. Több milliárd ember tart ezen a ponton, mire is adatott a bolygó? Szép iskola, „szép hagyományozás” - mondaná Hamlet herceg. Egy iskola, ami az élete árán is kitanít; az élete árán is kineveli az evolúció, a teremtés koronáját, a történelem utáni embert, a valóságembert. Egyet, vagy az összeset... attól függ, meddig bírja, meddig bírjuk: előbb öljük meg, minthogy egy emberiség feleszmélne, vagy megembereljük magunkat és kisbetűvel emberből nagybetűvel Emberré minősülünk. Az embertelen ember pusztít és kihal. Emberséges ember éltet és kiteljesedik. Nem írok pusztán szórakoztató regényeket. Szórakoztasson a bölcsesség... hehe! Akit nem a bölcsesség szórakoztat, azoknak ott van más, millió és millió szerző! 

 - Nem tudom, mitől válhatnál rokonszenvesebbé, rőtszakáll. Egyelőre rosszul csinálod – élcelődik a kényszer-útitárs, de az agg úr így sem akad meg a lelkesítésben.

 - Az érzékeltetés kedvéért – folytatja konokul – az út, a keresés legyen a „most”, a cél, a találás legyen az „akkor”. A világ, most nem az, amire szánták; akkor viszont azzá lesz. Most tompák félelmeinek, hiedelmeinek, vágyainak, illúzióinak, érdekeinek közmegegyezéssel összekínlódott, és széjjel kínzott félholt világa csak. Akkor viszont a legbensőjétől a legszélekig, a magasságoktól a mélységekig, minden lényben és mindenségben... részleteiben és egészében is a legtökéletesebb, teljes, való, igaz, Egy, Világosság és Élet ön-azonos és abszolút világa lesz.
Mindenkiben, mindenben Ő, és benne is minden és mindenki. Ha a külső utak határoznak bensőket, elbukunk. Ha a benső utak határoznak meg külsőket, túlélhetünk. Ha az abszolút, legbenső, legfelső Való határozza meg a benső utat, felemelkedünk és felemeljük a világot.

A megvilágosodáshoz vezető külső-benső utak annyifélék, ahány lény létezik. A megvilágosodás viszont egyféle. A szemléletmód annyiféle, ahány lény szemlélhet. A megvilágosodás viszont egyféle. A nézés annyiféle, ahány lény néz. A látás viszont egyféle. A szavak milliófélék, a jelentésük sokféle, értelmezésük annyiféle, ahány lény létezik. Az Abszolútum Egy. A keresők annyiféleképpen keresnek, ahányan vannak; a találók akármennyien is vannak, ugyanazt találják... mert az út milliárd, a cél Egy, az illúzió milliárd, a Való Egy. A káprázatról minden szót kimondhatunk, akkor sem mondunk igazat; a Valóról nem tudunk beszélni, mégis igazat lélegzünk. Akik nem tudják a megfejtést, de szeretettel törődnek egymással, azok gyógyítanak. Akik megfejtést akarnak adni, de szeretetet nem, maximum a romlás asszisztensei. „Drágább” ajándék a szeretetteli jelenléttel gondoskodás, a figyelem, mint a megfejtés. Persze, ha a megfejtés ezekkel is párosul, kiegészül, akkor együtt a „legdrágábbak”. A megfejtés az intelligencia ajándéka, a többi felsorolt valami sokkal nagyobbé, többé, teljesebbé, jobbé. Együtt pedig a legeslegnagyobbé. Aki meg tudja látni, be tudja fogadni, árasztani tudja, Ő a legnagyobb ajándékozóval egyként hat, ad, és részesül. A világ gyógyítója.

 - Nagyon nagy szavak, és gyakorlat semmi. Mi a gyakorlat, öreg? – kötekedik a kedvetlenünk.

 - Amire intelligenciával, saját kútfőből, munkával rájöhetünk, az marad elmélet, következtetés; tanítók, írók, bölcsek, tudósok, papok, próféták, költők, filozófusok, szentiratok nyomán. A gyakorlat az egész lét. A gyakorlat az életünk. Nem az életünkben egy szakasz, hanem az egész az. Az elmélet által nem világosodunk meg, csak az élet által. Mások helyett nem tudunk élni, másokat nem tudunk megvilágosítani. Tömeget nem lehet megvilágosítani, tömeg nem világosodhat meg. Mindenki egymaga világosodhat meg, és nem elmélet, hanem megélés, megtapasztalás, átélés által. A szavak segíthetnek a gondolkodásban, de a megértés, meglátás a szavakon túl van.

 - Mi hasznod abból, ha igazad van, hogyha körüled mindenki szar embernek kezdi érezni magát, és megutál? – csípett elevenbe a fiú, de Méhdi nem akarta sértésnek venni.

 - Jogos az észrevétel, mert ez az általános. Igyekszünk csak annyira ellenszenvessé lenni, hogy az Isten ügyének ne ártson. Nálatok ez szemmel láthatóan el van cseszve, fiam – fricskázott viszont az öreg – akarod, hogy így maradjon? Mert ha így marad, nem megtérítitek a világot, hanem kinyíratjátok vele magatokat, mind egy szálig. Testben, körülményben mindenképp tönkremegyünk; a cél, hogy inkább szeretetben, mint másban. Nincs vége... nem marasztal el senki senkit, hanem inkább biztat: ne félj, gyakorolj, egyél verset, igyál dalt, olvass a sorok közt is, ne csak a sorokban! Légy a virágnyelv méhe, rejts, rejtezz, fejts, nyílass, nyílj! Gyűjtsd az eszmélet arany virágporát! Gyakorold a színről színre látást! Függeszd fel a szavakkal gondolkodást, a benső párbeszédet, és ne ítélj, csak szemlélj! Helyezkedj tudatoddal az elme tébolyából a lélek valójába, és onnan szemlélj mindent szeretettel teli gondoskodásban! Nem térítve, be nem avatkozva, csak szelíden, felmutatva, örökítve, választhatóvá téve, hagyományozva! Árts a legkevesebbet, használj a legtöbbet! Tanulj meg nagybetűvel Embernek lenni, szeretni, gondoskodni, hálásnak lenni... és gyógyítsd a világot! Biztatlak, biztatlak, biztatlak, szeretettel. De mivel szabadságunk addig érhet, ameddig másokét nem korlátozza, semmiképp sem a kedvemért műveld magad, csakis saját akaratodból! Azt se azért, mert mondtam! Szembesülünk testünk múlandóságával, és megjelenik a valódi rácsodálkozásra való képesség! A létnek és részleteinek, a szeretteinknek, a valóban értékes értékeknek szívből megbecsülőivé növünk fel így. Egyszer csak mintha először látnánk mindent, de egyben, ugyanakkor utoljára. Vén gyermekség ez.

 - Bosszantó mennyire tehetetlennek érzem magam ezektől. Nem segít – jelentkezett tovább fejtési igényével Aga Khan herceg.

 - Egy teljes világnyi okunk van, és csekélyke következményünk. Aki ezt nem tudja, vagy nem viseli el, életellenes hatalommá satnyulhat. Aki tudja, és ünnepli ezt, önmagán is jót kacagva, gyönyörködőként kivirágzik, és elkezd szeretni. Van ilyen rész a kettes füzetben. Keresem, olvasom – ígérte az öreg, és valóban kikutatta:

 

„Tudtad, hogy meg fogsz halni? Létem befejezéseként, magam is ezt fogom tenni egyszer, éppen emiatt úgy határoztam, hogy szolgálatot teszek, és leírom számodra a következőket. Ez az én tizedem, mert vagyonom nincsen.

 

Ahhoz, hogy ne a valótlant szemléld, át kell látnod a káprázaton, a megtévesztésen, önmagad erényeinek pallérozásával ajánlott törődnöd mások hibáinak számontartása helyett, és fontos tisztelned a szabad akarat, valamint a szeretet elsődleges törvényeit! Magam is ezt teszem, és felhívom a figyelmedet arra, hogy az ebben a gyűjteményben leírtakat ne fogadd el feltétel nélkül, hisz’ csupán azért adom Neked, hogy gondolkodni segítsek, nem azért, hogy azt gondold, amit ide írok! Mindenkinek más-más útja van, hát Neked sem kell az enyémen járnod, hiszen van sajátod. Ha azért kezdesz az erénykeresésbe, mert mondom, neki se állj! Csak akkor tedd, ha saját igényed van rá, ha benső indíttatásból akarod! Kívánom, hogy a választott utadon a legnagyobb csodákat élhesd meg, de ugyanakkor azt is, hogy ne valamilyen sajátos, ferde célba, hanem az abszolút, teljes célba juss!

 

Ne feledd: minden filozófiától, szóáradattól függetlenül a leglényegesebb a szeretet! Aki nem jut szellemi magasságokba, de szeretettel segít másoknak, már a legnagyobbal, az Élettel harmóniában létezik, és ha csupán ennyire jut egy léte során, akkor is sokra jutott! A lét nem verseny, képzeljük inkább iskolának, és mesebeli hétpróbának!

 

Különböző teremtéstörténetek maradtak fenn, ezek más-más szempontból, néha érdekből mutatják be a „teremtést”. Van, hogy azt írják, ez itt a „Teremtő Isten teremtése”, van, hogy azt mondják, ez itt a „pokol felső bugyra”, amit csak a magunk megtévesztésére nevezünk Földnek. Vannak, akik itt akarnak maradni, és vannak, akik meg akarnak szabadulni, mondván, ki kell jutnunk innen egy „valódi világba”. Ezekről érdemes lesz később sokkal többet beszélgetnünk!

A keveredés, megtévesztés, látszat, láttatás, összezavarás a tetőfokán; hát, hol találjuk a valóságot? Vannak, akik szerint az evangéliumbéli Júdás áruló volt és gonosz, van, akik úgy vélik, Júdás volt az egyetlen, aki még abban is segített a Jézusban lakozó „Istennek”, hogy az kiszabadulhasson porhüvelyéből, és ezt jócselekedetnek könyvelik el. Az értelmezések végtelen számúak; hát, hol lelhetjük meg az abszolút igazságot?

 

Bármelyikről is derüljön ki, hogy úgy volt, jusson eszedbe, hogy ezek csak részletek! Nem ezek határoznak! Amit keresel, ami a legvégső lényeg, Valóság, ami az egész eredete, abszolútuma, oka, célja, értelme, az ezeken felül, túl, kívül… és lényed legbensőjében található. Nem függ a mindenki által máshogyan tudott-hitt történelemtől, körülményektől. Ne is tedd függővé emberi szempontoktól, véleményektől, oldalaktól, mert ez pártatlan, független, örök, végtelen Egy! Nem a lekvár teszi el a nagymamát; nem a vallástól van a világ és annak lényege, Eredeti Valósága. Nem a kerettől van a kép, nem az anyagtól van az élet. Nem a szavaktól van a gondolat, és nem az érzékszerveinktől vannak a színek, a hangok és mindenek.

Mindenkinek igaza van, ugyanakkor senkinek sincsen. Mindenkinek rész-igaza van, és teljes igazsága csak a láthatatlanban. Megnyugtató: nem az számít, hogy igazunk legyen, hogy győzzünk, hanem az, hogy Valóság legyen bennünk is ébren, ne csak önmagában… vagy, ahogy emlegetni szokás „Istenben”.

Az abszolút bölcsességet az ember nem kitalálja, hanem megtalálja. Amit az ember talál ki, az csak ismeret, szempont, részigazság; az abszolút bölcsesség nem embertől való, hanem független, teljes, egész, örök, végtelen, abszolút igazság és valóság. Egy. Mintha álmodnánk, de Ő végig ott lenne mellettünk, és a fülünkbe suttogná, hogyan ébredhetünk fel.

 

Exotéria, ezotéria? Filozófia, vallás, tudomány? Vannak, akik abban hisznek, hogy a jóslat, legenda, történet volt előbb, és aztán lett akár Hórusz, Mithras, Jézus, Máni stb., akik beteljesítették azt. Vannak, akik szerint előbb volt Hórusz, Mithras, Jézus, Máni stb., és csak aztán a történet. Van, aki azt vallja, nem is volt Hórusz, Mithras, Jézus, Máni stb., hanem csak a történet… és akad, aki szerint a történet egy jóslat, amely még be sem következett, hanem csak eztán fog. Vannak, akik szerint Jézus egy „filozófus-próféta” volt, vagy „felkent, beavatott mester”, vagy olyanok is, akik szerint „Isten egyszülött fia”, esetleg maga az emberalakban „megtestesült Isten”. Mindezekről később többet!

Ezek a vallási zsargonból vett kifejezések, de vajon kizárólag a vallás tudja elmondani, elképzelhetővé tenni, elfogadni, lehetségesnek tartani mindezeket, vagy olyanoké is lehet a „Világ Világossága”, akik az intézményes vallástól lúdbőröznek, és hányingert kapnak?

Adatok, esetek, információ áradat. A szuperhős mindegyik esetnek vizsgálója, tisztelője, aranyközépbe emelője. Nem azt tartja fontosnak, hogy mese-e vagy nem mese, amit vizsgál, hanem azt, hogy van-e üzenete, és ha van, hogyan segíthet nekünk emberibbé válni és kiállni a próbát. A hatás fontos, nem a körülmények. A szuperhős a lehető legideálisabb verzióban akar hinni; abban, ami mindennek és mindenkinek a legjobb, abban, ami a legcsodálatosabb eshetőség, ami a legnagyobb reménnyel tölt el.

Esetünkben az lenne a legreménykeltőbb, ha Jézus a „megtestesült Isten” lett volna. Szeretek ebben hinni. Nem vagyok intézményes-vallásos, inkább hites… nem hites, inkább tudásos, nem tudásos, inkább látásos, nem látásos, inkább azonos… de hálás vagyok az életünkért, és a legszebben, legjobban akarok hinni. Ebben a könyvben azokkal szeretnék beszélni, akiket kiráz a hideg a vallásoktól és a vallási zsargontól. Nekik szeretném másképp elmondani, Rájuk tekintettel, a Nekik is jóleső szavakkal azt a történetet, amit eddig csak a vallások mondtak el.”

 

 - Éhen ne maradjunk! Meddig van reggeli, öreg? – zökkentette ki a felolvasás szónokát a praktikus kérdés.
Méhdi előre ment, ajtót nyitott, a füzetkét a kezében feledve le is mentek a szállás ebédlőjébe enni. Átbeszélték az eddigieket, a fiú kérdezett, akadékoskodott, a szerző pedig minimum ötször válaszolta neki azt, hogy arra is, erre is pont a válaszok vannak leírva a következő lapokon, ha esetleg hagyná, és tovább olvashatna. Rágtak, engedték illanni az időt, és tovább szemeztek a leírtakból: 

 

„Ha végig olvasod az összes írást, végig nézed az összes filmet, hihetetlen mennyiségű adat zúdul a fejedbe, és remélhetőleg csak a hasznosak a szívedbe! Megcsömörlesz. Amikor már azt hinnéd, hogy valamit megtudtál, azonnal eléd áll az ellenkezője is, ami szintén hihetőnek tűnik, és megzavarodsz. Lapos a Föld, kocka a Hold, korong a Nap... bármi divatba jön, aztán ismét kimegy belőle. Évtizedek óta fürkészek minden ilyen furcsaságot, láttam már minden francot és megvan a magam világképe. Azon vagyok, hogy azon a hét négyzetméteren amit belátok, meg legbelül – ahol ugye tágasabb – ott frankón menjenek a dolgok. Nyitottnak kell lenni bármire, de úgyis mindenről kiderül, hogy az ellentéte is igaz, plusz még egy ló lépés, és igazából egyrészt nem számít, hogy kocka-e a Hold, vagy korong-e a Föld, ha azon a bizonyos hét négyzetméteren semmi sincs rendben. Ugyanakkor másrészt pedig, ha azon a hét négyzetméteren és legbelül minden frankós, akkor megint mindegy, hogy lapos-e, vagy csíkos... na, mindegy. A nyitottság fontos, de az elme világaiban sosem fogjuk megtalálni az igazságot, csakis a lélek valóságában. Amúgy nagyon szórakoztató. Izgi... a bennünk élő gyerek nagyon bírja az ilyesmiket. Amíg szórakoztat, vagy amíg bízol abban, hogy a tudás tárháza nyílt meg előtted és esélyed lehet csúcsra pörögni, addig minden étkezéshez ismeretterjesztő videót teszel be, és a főzéshez is az szól a háttérben. Ám, mihelyt eltelsz a sok ismerettel, megundorodsz tőlük. Káosz lesz benned, és azt mondod, tudjátok mit… kapjátok be, én inkább beiszom, bebűnözöm, ahogy eddig, Ti meg osztogassátok csak meg a közkereseti érdekbutaságaitokat! Most már ufókká avanzsálódtak a régi szövegek égi szekerei, ufonautákká a középkor démonjai, angyalai, dinoszauruszokká a sárkányok, gyíkemberekké, reptiliánokká, alakváltókká az ördögök, rémek. Piszkosul modern arcok lettünk, hehe.

 

Ha már hánynunk kell, és menekülünk, szelektáljunk, engedjük agyból szívbe emelkedni az ismereteket, segítsük aranyközépbe magunkat, és csak azt tartsuk meg, ami nem életellenes, hanem az Élettel, a Világossággal áll együtt! Ne hibázzunk: az aranyközép nem átlagolás, nem kompromisszum, nem megalkuvás… az elengedés nem eleve leszarás… az abszolútum nem relatív! Azután fordítsuk le a vallási, meg alkimista, meg költői, meg bármilyen zsargont a saját nyelvünkre, és feltárul a világ! Kemény lesz, mert hirtelen ráeszmélünk, hogy a mesék sosem hazudtak; azok hazudtak, akik kinevettek minket, mert gyerekként tudtuk hallgatni azokat!

 

Asztronómiai, asztrológiai jelenségek modellezése a legtöbb legenda, vagy valódi történések elbeszélése? Valóban az égbolt csillagjai, bolygói a mérvadók, vagy ez a fejünk feletti óramű arra figyelmeztet, hogy inkább a bensőnkben élő valódi égboltra kellene összpontosítanunk? Mi van, ha a szívünkben élő, Valódi Világegyetem írt a fejünk feletti látszat-égre, az elmébe, meg papírra is egy legendát? Megmutatta a szemünknek a kinti csillagképek pontos járását, hogy elvezessen minket a benső együttállások látásához?

A jóslat miatt teljesült be valami, vagy a jós a jövőbe látott, és azért tudott jóslatot mondani, mert tudta, hogy a jövőben mi lesz? Nem is látott a jövőbe senki, csak volt, aki mesét írt, hogy azzal idézzen elő egy jövőbeli eseményt?

Megmutatta, hogy odafent minden direkt eltervezett és óramű pontosságú, aztán fogta, és emberi testbe is leképeződve, egy „Jézus-lét” történéseiként, aspektusaiként is beteljesítette a legendát?

Számos jóslat, legenda, élettörténet, amiről aztán újabb történet szólhat. Mindegyik mutatja, beváltja a másikat, és igazolja a nagy, szándékosan eltervezett, megépített hétpróba-világgépet. Mint egy véges-végtelen multiverzális sors-széf, amelynek zárszerkezetére tekinthetünk, ha az eget kémleljük. Arra várunk nagy sóhajtozással, hogy mikor nyílik. A szuperhős nem csak vár, nem csak azt kérdezi, hogy mikor. Kideríti, hogy miért van, mitől nyílik, és abban segít sorstársainak, hogy Ők is megtudhassák a kódját. Nem nyitja fel senki számára, csak abban segít, hogy aki nyitná már, képessé lehessen rá, ha akar.

 

Az elsőre is szembeötlik, hogy ez a széf-szerkezet odakint, odafent, a külső égen semmiképp sem nyitható. Gyanús, hogy eszerint a bensőnkben Élő Valóság „asztrológiájának” kell inkább megfejtőivé válnunk, mint a „bukott angyalok” által tanrendbe tett űrbélieknek.

 

Hogy engedheti meg az Isten, ha van egyáltalán, hogy ilyen szörnyűségek történhessenek… – hangzik el naponta több milliószor ez a kérdés, és az ehhez hasonló kérdéstömeg. Akik haragszanak a bolygó urára, vajon a Jézus által szeretett „Atyára” neheztelhetnek joggal, vagy valami turpisság van a színfalak mögött? Ebben a kérdésben is megoszlanak a vélemények. Vannak, akik szerint „Isten” teremtette a Földet, és Ő a bolygó ura, vannak, akik szerint a „Sátán”, és van, akik szerint senki. Érdekeljenek az ősi írások? Megérdemlik, hogy kíváncsiak legyünk az üzenetükre?

 

A vallásos ember Énok könyvéből értesülhet leginkább arról, hogy a „teremtés” eredetileg jó volt, benne az ember is. Amikor néhány „angyal” megkívánta az emberek leányait, és nőül vették azokat, a helyzet megváltozott. Az említett „angyalok” elbuktak, aláhullottak, száműzettek az emberek közé, és azóta itt töltik mindennapjaikat velünk. Kevesen voltak ahhoz, hogy „Isten” ellen hadat viselhessenek, így csak egy módon hadakozhattak mégis eredményesen: ha cinkosokat vesznek, és elrontják „Isten” emberiség nevű „játékát”. Nagyot estek, kiegyenesedtek, meghívták a többi „lázadó angyalt”, meg bármit, amik „őrzők”, „ördögök”, meg „démonok” lettek, és „megtanították” az embert az egyszerűség helyett a bonyolításra, a csodálkozás helyett az ítélkezésre. A valóság látása helyett a mérésre, a jelentéssel megélés helyett a szavakkal szólásra, a teljesség, végtelenség, örökkévalóság helyett az időre, a számosságra. A mérték helyett a sokra, a minőség helyett a mennyiségre, az egészség helyett a birtoklásra… a bölcsesség helyett az ismeretre, a szeretet helyett az üzletre, az adakozás helyett a kamatra. Megtanították a szívben élő valós égbolt látása helyett az asztrológiára, asztronómiára, az Egy helyett a sokadalomra, az erények helyett a megfejtésre. Elhitették velünk, hogy a nyugalomért gondolkodni kell, hogy a békéért háborúzni kell, hogy a megoldáshoz győzni kell… a természet felett, a többiek felett, és véletlenül sem önmagunk felett. Eredendő Világosságunkról fénnyel terelték el a figyelmünket, lelki-szellemi ébredettségünkből rávettek az elme útvesztőibe süllyedésre. Rávettek. Nem nyúltak hozzánk: mi engedtünk Nekik; és azóta is mi engedünk.” 

 

 - Nos, szerintem szóban már elhagyhatjuk a macskakörmözgetést – néz fel az öreg a sorokból, a sarokból, miközben felállnak és mindketten betolják az asztal alá a székeket. Felmennek összekészülni, indulnak, és közben tovább diskurálnak a témát illetően.

 - Néha börtönnek osztályozom ezt a bolygót – nyitott egy új dialógust a szemtelen, szenvtelen szájsakk bajnok.

 - Vannak, akik szerint a Jézusi Atya maga a teljes világ, az Egy, és bár belőle áradt ki minden, ennek a mindennek már akadnak olyan bugyrai is, amelyekből egész aggasztó mértékben kiszorult az eredeti szellem. Ezekben saját császárkák, archonok, dekanok, slevek, miegymások úrhatnámkodnak, és elhitetik egymással meg magukkal, hogy ez mindig is, eredetileg is így volt, és így is marad. Ilyen sötétség-császárságokba az Isten már csak vendégnek jár be, és viszonylag gyorsan ki is kergetődik szegény. A trónja úrhatnám bitorlói persze meghagyják a szolgáiknak, hogy helyettük Rá haragudjanak, és mindenért Őt okolják. Pedig Ő az Eredeti Egy Világ Valósága… a sötétség-, és anyag-császárságok már az elveszettek ötölményei és lélek-börtönszigetei.

 - Ha azoknak van igaza, akik ezt állítják, akkor az emberiség története nem más, mint az ezekből a börtönszigetekből, anyagbugyrokból kiszabadulás története – veti fel az ifjú. 

 - Ha azoknak van igaza, akik szerint a világunk, meg az ember eredetileg jó volt, és újra jóvá lehet, akkor pedig az emberiség történelme nem más, mint az eltorzulásból visszaegyenesedés, a tudatlanságból vissza bölcsülés, a szeretetlenségből szeretetté emelkedés, az illúziókergetésből a Világosságba minősülés történelme – szelídített az összképen az öreg, és tovább bogozta a szálat.  – A szuperhős nem ítéli meg a véleményeket, és a véleményezőket, hanem azt mondja, hogy na jó, mi hozhatja össze a feleket, a darabokat, és hogyan segíthet. Esetünkben rájöhetünk, hogy mindkét verzió kapcsán ugyanaz szabadíthat fel: a bölcsesség, a szeretet, a Világossággal, az Élettel azonosság. Amikor a bölcsességet említjük, nem a mennyei telefonkönyv kívülről megtanulására gondolunk; nem adathalmozás vezet ebbe a minőségbe, állapotba. A Sacra Sophiára gondolunk.

 

 - Ez már szájenszfiksön, fentezi lesz, de ha egyszer ezeket a szavakat lehet találni az elmondására, ezzel muszáj osztályoznom, jellemeznem a következőket – vezeti be az ismét hosszú lére eresztendő monológját a mester. A fiatalúr megszokta már idáig jövet, és felkészülten hagyja, hogy a mondatdömping elárassza a fejét. – Szóval, a szuperhős hivatása az – kezdi is nyomban a tekintély – hogy megtalálja minden ismeret közös nevezőjét, minden történet aranyútját, minden mértékek aranyközepét, mindennek a gyógyszerét, mindenek abszolút értelmét és Valóságát. Hiszen az igazság Egy, és csak az értelmezéseinek száma sok. Lebontja az értelmezéseket, és felfedezi, leleplezi, felfedi az abszolútot. Hivatása, hogy magát, és ez által a világot szeretettel, bölcsességgel olyanná szentesítse, szellemítse, hogy az visszaminősülhessen sötétség-bugyorból Élő, Világos Valósággá, amelyet teljességébe minősít az eredeti Egy Szellem. Értetlenség? Félreértések? Egymás mellett elbeszélés? Amikor „fényhozónak” mondják Lucifert, és haragszanak rá, akkor megzavarnak minket. Mi a fene ez, hogy lehet haragudni a fény hozójára? A fény nem egy jó dolog? Ha pedig, a fény a tudás szinonimája, hát a tudás nem egy jó dolog? Ha pedig nem jó dolog a fény és a tudás, és valóban lehet haragudni a hozójukra, akkor mi a francot nem értünk? Akkor mi a jó, ha ezek nem azok? Ha nem azok, miért nem azok? Ez egy történet és egy terv, és aki valahogyan elrontja, az a tervezője ellen tesz? Ennyi már elég a sátánisághoz? Amikor ezeket átgondoljuk, először tegyük rendbe a szavainkat; állítsuk vissza azok valós jelentését, és minden átláthatóvá válik! Felismerjük, hogy a tudás alacsonyabb rendű a bölcsességnél, látásnál, a szellemi teljességnél, a fény pedig alacsonyabb rendű a Világosságnál. A fény, a lét anyagi; a Világosság és az Élet Valódi. Az anyagi lét csak hat proton, hat elektron, hat neutron alapú illúzió. Az anyag a Valóság-természetnek csak árnyéka, szemete… és minden, ami a Valóság-természetből, a Világosságból, Életből, Egyből az anyag-illúzió ridegségébe űz, köt, rekeszt, csábít, börtönöz, az tényleg elég a sátánisághoz. A szellemet anyagba kötni luciferi út; anyagot átszellemíteni, visszaminősíteni szellemmé, éggé, krisztusi út. Nem a dolgok megléte a hiba, a hibás! Bibliával is lehet ölni, és karddal is lehet életet menteni. Ezt még ismételni fogom. Nem a tárgyak luciferiek, nem az anyag, nem a dolgok a gonoszok; az irány nem mindegy. Mennyiségszabályozás van, vagy minőségemelkedés? Ami, aki fényt hoz, csak vetít. Aki lét, az csak túlél, éhség, szomjúság; Őt távolról szeressétek! Akit közelről is szerethettek, az maga a Világosság és az Élet. Ami, aki ismereti tudást, sőt, ferdített ismeretet hoz, megrekeszt az adatlabirintusban. Nem szeret Titeket. Aki a Sacra Sophia jól épített otthona, élő lénye, élőlénye, hordozója, képviselője, örökítője, hagyományozója, felmutatója, ajándékozója, Ő szeret Titeket!

Ha az emberekről beszélünk: senki sem tehet minket elveszetté, romlottá, gonoszkodóvá, démonivá; csakis rávehetnek minket, hogy engedjük magunkat ilyenekké lenni.

 - Ember hogyan veheti észre a különbséget? Sok milliárdan annyira tompák vagyunk… bárki mondhat nekünk bármit, nem bölcsesség és tudás alapján döntünk, hogy mit választunk, hanem tudatlanság, félelem, vágy, érdek, rokonszenv, ízlés dönt. Ha az Isten lenne a diktátor, csak akkor lehetne itt életteli élet, és nem halálteli létezés… de Isten egyszerre leszar, és egyszerre alig bírja megállni, hogy hagyjon. A lényeg az, hogy hagyja. Ő, aki, ha diktálna, jó volna minden, olyan jó már, hogy azért nem diktál. Cseszheted az okosságaidat, vénember – csipkelődött az ifjú. 

 - Tanokban hiszünk? Luciferiek? Biztosan az az összes… ami ezen a „sétán” szóba kerül, az is mind azzá lehet, ha anyagba kötésre, hatalmaskodásra, rontásra, megtévesztésre, irányításra, kihasználásra fordítjuk ahelyett, hogy anyagot átszellemítésre, bölcsességre segítésre, szeretet-lénnyé minősülésre fordítanánk – gördítette tovább a gondolat-gombolyagot a mester. – Az atomenergia is hasznos lenne, ha szeretet és bölcsesség alkalmazná; de tömegpusztító fegyver, ha az önzés, a félelem, az érdek használja, és Fukushima, Csernobil, ha a felelőtlenség. Jézus nevében is hadakoztak, kínoztak már; pedig a legjobb fej volt. Rendszerek jönnek-mennek, és mindegyikről kiderül, hogy luciferi fajzat, pedig nem a rendszerekben van a hiba, hanem a működtetőik gyarló, önös, érdeklények. Amit erényben, bölcsességben, szeretetben működtetnének, az nem a lét megrontója lenne, hanem az Élet Háza.

 - Nos, miért is gyarlók, önösek, érdeklények az emberek – folytatta az ifjú.

 - Mert hagyták magukkal elfeledtetni, hogy a teremtés eredetileg jó volt, és az ember is – válaszolt Méhdi – ha emlékeznének erre, akkor nem csak magukat tudnák erénybe, bölcsességbe, szeretetbe minősíteni, hanem akár még Lucifert is.

Folytatás a szám szerint következő bejegyzésben - 

Nincsenek megjegyzések: