Hangsúlyozom, nem megölte a kígyót,
hanem kicselezte. Ennek módját nem illik elárulni, mert ez mindenkinek a saját
feladata, amennyiben természetesen úgy vesszük, hogy a történet rólunk is beszél.
A folytatás sem fenékig tejföl, ugyanis még hátra volt a hazaút, és ne
feledjük, hősünk idefelé sem remekelt rajta. Amitől tartottunk, kis híján be is
következett, szerencsére ismét segített az ég. Amikor az észvesztő forgatagban
már majdnem újra elgyengült, a gyöngyöt majdnem eladta, elcserélte,
elveszítette, vagy épp nem hagyta ellopni, elébe mentek, és megint
emlékeztették. Elé vitték égi köntösét, átöltöztették, és haza kísérték Őt a
valódi otthonába. Volt is nagy öröm a mennyben, hogy aki oda tartozott,
hazatért. A Parakléta, szíve-felgyúltan tért meg égi eklézsiájához. Aki nem
hiszi, járjon utána; és tényleg utána jár, hiszen itt kérem szépen, mirólunk
mesélnek. Mi vagyunk a főhős, és ez a mi elveszésünk, kerülésünk, és
megkerülésünk története. A történet régi, de nem olyan régi, hogy teljes
legyen. Hogy mondjam el… volt egy régebbi is, és lesz egy ugyanolyan, mint a
régebbi volt. Ez, az ős-új változat bizony folytatódik. Azzal folytatódik, hogy
a hősünk elkezdi furcsán érezni magát a mennyekben, mert megsajnálja a
földieket. Úgy dönt, hogy megint álruhát ölt, és közéjük megy, hogy
emlékeztesse Őket a valóságra, hogy haza hívja Őket a mennyországba, ahol
lényegükben összetartoznak. Lemegy, gúnyolják, üldözik, kinevetik,
ellehetetlenítik, és kivégzik. Amíg
azonban működnie sikerül, olyan leveleket ír, amilyet Neki írtak otthonról,
amikor eltévedt. Hagyományoz, örökít, felmutat és hazatér. Hagyatéka nyomán
egyre többen ébrednek rá, hogy lényegükben az égi család a közös családjuk.
Szívükben összetartoznak, bölcsességükben gondoskodnak, a gyöngyük szeretetben
Nappá gyúl, és világolnak. Itt a vége, fuss el véle? Nem; ez csak a kezdete.
Sabaoth népe a Sab folyónál, akik
sabiroknak nevezték magukat; fogadta meg, hogy az eredendő bölcsesség tudásban
őrzője lesz, míg le nem zajlik a teljes leépülés. A Sab folyó melletti kőváros
neve a sabir nép Köve, Sabaoth ékköve, a zab helye, árpa, tönköly, zab
termőhelye a jó folyó mellett, jelentésekkel bírt. A romlás küszöbén itt élt az
első örökítő véntanács. A többi történelem. Ez az eredendően, égi szabadsággal
bíró nép, amely földi bíra-nép a kezdetektől, ma is leszármazottaiban, és
szellemi örököseiben él tovább. Az általa, és királyai/királynői, valamint
arany-, és napemberei által a mai napig és tovább, az újabb felemelkedésig,
vagy végső kipusztulásig átörökített tudás a magja minden azóta fennmaradt,
vagy elferdült irányzatnak. A krisztusi tanítás, a buddhai tanítás, a mánii
tanítás, a kristosi-királyi tanítás, a népi bölcsesség arról beszél, hogyan
ismerheti fel a Világosságot, Életet, bölcsességet, szeretetet a
tökéletlenségbe züllött, az elme tébolyába veszett lény. Aki felismeri a
Világosságot, Életet, bölcsességet, szeretetet, az elméből a lélek valóságára megmenekülhet.
Megmenekülhet és segíthet másoknak abban, hogy magukat Ők is megmenthessék.
Smirna, ha hallanátok az angyalotokat!
Azt hallanátok: ne az emberen verjétek el a nem az embertől eredő rosszat! Ne
az embert büntessétek, hanem a tévedésétől segítsétek megszabadulni!
Gondoskodók legyetek, de ne nyápicok! Erőtökben legyetek kedvesek,
nagyságotokban legyetek szerények, és ne gyengeségetekben! Erőtökben
legyetek kedvesek, nagyságotokban legyetek szerények, és ne gyengeségetekben!
Athanor – kemence
- Nekilátó, vagyis gyakorlat –
A finom maga süllyedt a durvába; a
könnyű maga kötött meg nehézzé. A lény bejárja útját a mélységben, de
profundis, a mélységből saját akaratából és igyekezetével fog kijutni. Eljut a
kegyelemig, és átadja magát eredetének. Melyek a főbb állomásai az útnak,
amelyen akarattal, igyekezettel elindulhatunk, és szeretettel, elengedéssel
haladhatunk az Eredetig? A már említett Sab hagyomány a következő fő
állomásokat határozta meg:
FEKETE műveletek / nigredo
-
különbségtevés, elválasztás, elszigetelődés - separatio /
Merkur - kosszarvval ábrázolva
-
oldás – solutio / Hold
-
temettetés, alászállás - putrefactio
-
visszavezetés, visszacsatolás - reductio / caput corvis /
Vénusz
FEHÉR művelet / albedo / columba
-
sárgítás, savanyítás - citrinatio a szellem tejével, csillaghúggyal /
Jupiter
PIROS műveletek / rubedo, sicham
-
hevítés – calcinatio / Mars
-
megszilárdítás, biztosság, azonosulás - coagulatio / cauda
pavonis/ Szaturnusz
Holló, galamb, páva? Fekete, fehér,
piros? Tessék szótárazni, magad előtt felfedni, feltárni az elhangzottakat!
Biztatlak, e vázlat felsorolása alapján értelmezd, és egészítsd ki saját magad
számára a három hegyes, váras, gazdás történetemet! Emlékszel a kakasos-kígyós
versre? Az elsődleges erő a prima materia: erő, szubsztancia, a királykígyó
tojásának a szike, melyet egy kakas tojik, és egy kígyó költ ki… ebből lesz a
sicham… az égi párral egyesült, égi köntösét újra magára öltött szikember…
romlatlan ember. Szikembrio. Gyöngyök a sárkányok karmai közt, barlangokban,
szívben. Milyen szép jelképek, mennyi megfejteni való!
Ott van még a materia benedicta: az
átszellemített, lelkesített anyag is. Mennyi saját magunk számára lefordítani,
adaptálni, és alkalmazni való!
-
száraz út / apophatic theology: Isten mindenben… mindent
visszaemel Istenbe / bölcsesség
-
nedves út / cataphatic theology: Isten semmiben… istenszomj
/ hit
Hit. Intézményes vallások. Sóhaj.
Ismerem a beszédüket, gondolkodásmódjukat; öröm, hogy abban, amiben hisznek,
benne van a lényeg, de szomorúság, hogy olyan sallang-körítésbe fullad, hogy
már észre sem veszik benne azt! Ami a legrosszabb, hogy meggátolnak ugyanebben
másokat is. Elvesztek a részletekben. Csak addig jutottak, hogy magukat egy, a
politika által felhasználható masszává tudták pépesíteni. Nem mások, mint a
fegyver a készakarva ártó intelligencia kezében. A híveik pedig a
feláldozhatók: a leírható, szükséges veszteség.
A minőségileg több elfogadja, és
szereti, tiszteli a minőségileg kevesebbet; csak a minőségileg kevés nem érti,
nem tiszteli, nem szereti a minőségileg többet; és nem csak a többet. Aki
igazán szeret, az álmában is szeret. Csak a szerelmetes szeretet vált meg a
haláltól, a fekete világtól. A szeretet megmutatja: nincs halál, és csak örök
jelen van. Az idő illúzió. A fénysebesség meghaladható, minden fénnyé alakul, a
fény Világossággá alakul; a Világosság Élet: Egy. A kísérleti fizika úgy
vezethetné végig: testi létünk állóhullám betáplálással. Ha megszűnik a
betáplálás megszűnik az állóhullám részünk. A lét értelme, hogy nagyobb részben
olyanná legyünk, ami nem szűnik meg. Ennek az útja, hogy ne csak állóhullám
részünk legyen, ne csak tranzverzális, hanem longitudinális, skalár/spin
„hullám” részünk is… majd azonosuljunk, kiteljesedjünk Eggyé… aki/ami az örök,
végtelen, Eredet, a betápláló! Emlékezzünk az előbbi történetből az égi
köntösre, a sólymos levélre!
Fizikai-testek, élet-, asztrális-,
gondolat-testek is vagyunk. Három testi, három lelki, három szellemi és az Egy.
Létezés-szirmok, létezés-hagyma, létezés-szférák. Befelé, fölfelé finomodó, és
legbelül teljes világunk ez, és mi is ez a világ vagyunk. Nehéz a nehézségből a
finomba emelkedni? Nem az Egy büntet! Mi magunkat. Ehhez asszisztálnak az
őrzők. Az emberi lét: a hétpróba. A kísértés: Élet helyett a gazdaság, Világosság
helyett a tv, teljesség helyett a hatalom, a hírnév, a siker, a győzelem, az
égi feladat helyett a kényelem. Kezdd el megtartani, és gyarapítani mindazon
részedet, amid az Egyből „maradt”, ami Őhozzá tartozik! Ha tudsz, légy
teljességgel azzá! Ne maradjon benned semmi, ami nem közvetlenül az Egyben
rezeg, és nem rezeg! Kulcs: a mérték. Nem a legbonyolultabb lehetséges, hanem a
legkevesebb szükséges. Nem a sok, nem a kevés, hanem a méltó élethez elég. Nem
a feltűnés, hanem a szépség. Nem a különlegesség, hanem az egészség
szerénysége. Nem a győzelem, hanem a lelki erőben való szelíd gondoskodás. Nem
az erőkkel variálás, bűvészkedés, hanem azok magunkban egyesítése. Nem a
minőségekkel való variálás és varázslás, hanem azok magunkban eggyé minősítése
a helyes út. Ismerd meg az elemeket! Ismerd fel a dolgokban az elemeket! Lásd
meg magadban az elemeket!
Tűz: elektromágneses kölcsönhatás – a
fém a tűzhöz tartozik, van, ahol külön elemnek vették, mi nem vesszük annak.
Föld: erős kölcsönhatás.
Levegő: gravitációs kölcsönhatás.
Víz: radioaktív bomlás, oldódás,
párolgás.
Az ötödik elem a szerelmetesség:
egyesít, teljesíti az elemeket. Mondhatnám: a szerelmetesség nem ellensúlyozza,
nem kioltja, nem legyőzi, nem variálja, nem keveri, hanem feloldva eggyé minősíti
mindezeket. Ha variálná, akkor kémia, fizika és biológia maradna. Ha feloldva
eggyé minősíti, akkor lelki-szellemi arannyá minősülnek bennünk, akkor
lelki-szellemi Nappá gyúlnak fel bennünk. Vigyázat! Aki nem viszi végig, ne
kotnyeleskedjen, mert bajt okozhat! A szerelmetesség a tűz, és Te vagy a
kemence... az Athanor.
Sűrű lényegében: lineáris,
kezdet, vég. Az entrópiában: ciklikus – tömeg görbít teret, történeti – szervetlen, „nem hagyomány”. Teremtett
rendezetlenség: entrópia, bomlás, szétesés, éhség, szomjúság, hiány.
Legvégső
lényegében
örök, kozmikus, szerves hagyomány. Teremtetlen lényeg: Élet, Világosság, Egy.
Ne a rosszat akard jobban csinálni… ne
az ellened támadtak hibái emésszenek, hanem a saját erényeidet pallérozd! A
kereszténység nem mint vallás, hanem mint hagyomány, amely az alapállapot
idézője, segítene ebben! Vallás-függetlenül!
Melyek a kezdő „nekilátó” műveletek?
A szavak valódi jelentésének magunkban
visszaállítása, a méltó gondolat, a méltó beszéd, a méltó tett. Az erényt a társadalom
perifériájáról a középpontjába emeljük. A lélek anyagba börtönzése helyett
elkezdjük az anyagot átszellemíteni, átlelkesíteni. Elméből a lélekbe
helyeződünk. Ennek a fő „nekilátó” műveletei a rácsodálkozó, gyönyörködő
költészet-állapot, a benső párbeszéd mantrával, vagy csak úgy felfüggesztése,
az elme képeinek, hangjainak elengedése és a lélek általi látás. Könnyűnek
tűnnek? Tudsz-e egy hétig egy szót sem szólni? Tudsz-e szavak, benső beszéd
nélkül gondolkodni? Ha a szavakat elhagytad, vajon a képek, amelyek benned
felsejlenek, az elméd szüleményei, vagy a Való látása? Ha hangot hallasz, amely
hozzád beszél, vajon csak az elméd hazugsága, vagy a lélek segedelme? Meg
tudod-e különböztetni a káprázatot a Valótól? Ismered-e a fény és Világosság, a
szó és jelentés, a lét és Élet közti különbséget? Tudsz-e nézés helyett látni,
érzelmek helyett éteri szeretettel szerelmetesnek lenni? Ha lélekbe helyeződve
szemlélsz, tudsz-e ezt az állapotot testben is megtartva a járólényekhez
szólni, a mindennapok gondoskodó létében munkálkodni?
Tudtad, hogy akik a folyó menti
iskolákat kijárták – hetet, hét-hét évenként előbbre lépve – azok a végén
főpapi minőségűként kikerülve, nem templomokba mentek, hanem haza? Hazamentek,
és öntöztek, trágyáztak, kapáltak, szüreteltek, háztáji munkát végeztek,
emberekkel érintkeztek, egyszóval, úgy voltak, mint mielőtt elkezdték az
iskolákat. A különbség az „előtte”, és az „utána” között az volt, hogy végül
egy főpap minőségű lény végezte a munkákat, immár hálával, gyönyörködéssel, rácsodálkozó
költészet-állapotban, magáért a tettért, és gondoskodva, szelíd, éteri
szeretetben, bölcsességben. Nem dolgozott, hanem ragyogott. Nem nyűg volt
számára mindez, mint másnak. Nem sietett sehová, hiszen az örökkévalóból
szemlélt. Amikor letelt a „három nap egy év” – ahogyan a mese mondja – eljöttek
érte, hogy felkérjék, és elvigyék olyan posztokon működni, amelyeken csak Ő
tudott a leghasznosabb, legragyogóbb lenni, és beállítottak a helyére valakit,
aki pedig csak azon a poszton tudott.
Mit hiszel, édes Smirna? Számára a
világ változott meg? Bizony, nem a világ változott meg, hanem e főpap minőségű
lény látta azt teljességében. Milyen csoda ez, hiszen, milliók akarták, akarják
a világot megváltoztatni, és az nem változik meg; amikor pedig egy emberi lény
magát egész Valóvá engedi változni, és a világot teljes pompájában kezdi látni,
csodálni, a világ nem csak Őbenne változik meg, hanem kívüle is! A világ egy
olyan gyermek, aki példától válik jóvá, nem fenyítéstől vagy szabályoktól.
Emelkedjetek a közönyből hitbe, a hitből ismeretbe, az ismeretből tudásba, a
tudásból megélt bölcsességbe, a bölcsességből látásba és a Való-azonosságba!
Emelkedjetek éteri szeretetbe! E szerelmetességben, erényben, bölcsességben
láthatjátok, hogy miért vagytok a Földön.
Engedjétek el magatokat, és ott
teremtek, ahová illetek, ahol feladatotok van! Ha itt vagytok, e földi létben,
biztosak lehettek abban, hogy ide illetek és itt van feladatotok. Tudva
tudjátok, nem mutatványosnak tanultok, nem bűvészkedés, varázslás, megélhetés,
út felett lebegés, kilépés, vagánykodás, különlegesség, hatalom vagy győzelem a
célja az emelkedéseteknek! Nem kiválóvá, elsővé, hanem teljessé és Eggyé
nevelkedtek. Nem növekedtek, hanem teljesedtek, nem gazdaggá lesztek, hanem Ti
lesztek mindenné. A lét nem verseny, hanem Élet. Úgy vélhetitek, a lét értelme
a létből való megszabadulás. Látva láthatjátok, hogy az Élet az. Nem kell
megszabadulnotok a léttől, hogy Élet legyetek; Élet lehettek már itt a létben!
Nem kell megszabadulnotok a fénytől, a sötétségtől, hogy Világosság legyetek;
Világosság lehettek már a fényben, a sötétben is! Fordítsátok le ezt a többi
dologra is! Az elméből lélekbe teljesedés, a Valóra ébredés értelme nem a test
megszűnése vagy az anyag eltűnése. Létetek Életté egészül, elemeitek Aranynappá
gyúlnak és beragyogják a lényeket. Halálminőségetek létminőséggé;
létminőségetek életminőséggé válik. Ám megismétlem: erőtökben legyetek
kedvesek, nagyságotokban legyetek szerények, és ne
gyengeségetekben! Erőtökben legyetek kedvesek, nagyságotokban legyetek
szerények, és ne gyengeségetekben! Mi is az az erő, amire gondoljatok? Aki a
hazugság dolgaiban győz, de a lélek dolgaiban kárt vall, ha létezik is, halott.
Aki azonban a lélek dolgaiban győzedelmes, de a hazugság dolgaiban veszít, ha meghal,
is élni fog. Bizony, erő a lét dolgaiban helytállni, de az erőnek ereje az Élet
dolgaiban helytállás. Aki a Valóban, és másokért, a szeretetért, a szerelemért
veszíteni képes, nagyobb és erősebb, mint aki a hamisság legnehezebb versenyeit
nyeri, és a tudatlanság legnagyobb erőpróbáiban kitűnik!
Elméből a lélekbe / küszöb a
költészet-állapot, melléktermék pl.: a verselés, stb.
Mindenre orvosság / közös abszolútum.
Minden az abszolútumában nyer értelmet.
A biológia, fizika, kémia, politika, vallás, filozófia csakis az
abszolútumukban nyernek értelmet; azon kívül ártanak. Mindegyiküknek azonos az
abszolútuma. Ezt keressétek, és találjátok, éljétek meg!
Bölcselet ajándékba / nem elvenni a
lények dolgait, hogy ezt tegyük a helyükre.
Részletekbe tébolyodás helyett Egy / a
külső ferdeség a benső torzultságból születik, a külső harmónia a benső
harmóniából születik.
Az elveszettekért, köztük élve, az Ő
nyelvükön, az Ő borukkal, az Ő étkükkel, az Ő mocsarukban. Hogyan mondhatnátok
Nekik bármit is, ha nem osztoznátok a borukon, mocsarukon, és nem osztanátok
meg Velük a Tiéteket?
A Napember nem oldja meg az emberek
helyett azok problémáit, hanem segíti Őket olyanná válni, akik a sajátjaikat
meg tudják. Nem az embert, hanem a tévedést szünteti / magát megvilágosodásba
teljesíti, és ezt követően az egyént közvetetten, gondoskodva megsegíti annak
ön-megmentésében, bölcsességre jutásában. Ezzel tesz a legtöbbet a
vallásosságért, a vallásért, a vallás-függetlenségben is az emberért, az
emberiségért, és más lényekért.
Vallásosság? Vallás/intézmény/dogma.
Megszűnik, ha minden ember Nappá lesz, de ne szűntessétek meg, míg nem magától
elmarad!
Az üdv múlandó, az alapállás örök az
Egyben. Az Antikrisztus a semmi, és a rá települő tömeg, amely
megnyilvánulásában az intelligenciát használó, ártó éhséget tükrözi. A Krisztus
az üresség, mely Élet, Világosság, végtelenség, örökkévalóság: Egy, és
működésében, megnyilvánulásában ezt tükrözi. Mutassátok megnyilvánulásaitokban,
hogy melyik „úrral” a szívetekben léteztek!
Méhdi szól:
Atyám Él. Anyám Sabaoth Barbelo.
Aranysólyom.
Vasasztalon születtem, a Fa odvából. A
világ szíve vajúdott velem. Tökből forogtam elő. Dinnyéből forogtam elő. A
szőlő szeméből forogtam elő.
A világ Szabadegyházában nevelkedtem.
A világ Fehér városában tanultam.
A Szentkirályok szabadjaként
szolgáltam.
Sabaoth helyén lakom.
Jánosra tekintek.
A Megtartóval szívemben járok.
A Megváltó ítéletét említem.
Anyám kegyelmét említem.
Atyám ajándékát említem,
vallás-függetlenül.
Maatfias vagyok a barát.
Napos vagyok.
Láss!
A vér vonala a romlás vonala.
Smirna! Lásd a lélek vonalát!
Méh-emberek
Méhdi, magam, felmentem a
Gellért-hegyre, és a Szabadság-szobornál ezeket mondtam az arra járóknak az
Országház felé mutatva:
Ti, hatalmaskodók, úgy gondolkodtok,
most nem tehetitek meg, hogy az országba beáramló menekülőkkel emberségesek
legyetek, mert akkor kitűnne, hogy mennyire embertelenek vagytok a saját
népetekkel! Azt gondoljátok, kihasználjátok a káoszt arra, hogy ne az ördögi
polipkarjaitok asztal alatt matatásával foglalkozzon a nép, és ne vegye észre,
hogy péppé rágjátok, majd leveit felszívjátok! Azt hirdetitek, hogy ellenség a
gyámoltalan, és kegyetlenséggel menthető meg az ország. A látva látók tudják,
hogy minden elveszik, ha gonoszság védi, és minden megmarad, ha szeretet. Amit
kegyetlenséggel védetek meg, az elvétetik Tőletek; csak amit emberséggel,
szeretettel adtok, az hagyatik meg! Ti pedig, akik tűritek a szörnyeteg
tombolását, olvassátok el a feliratot, ami erre a talapzatra másodszorra
íratott! „Mindazokért, akik életüket áldozták Magyarország függetlenségéért,
szabadságáért, és boldogulásáért” – láthatjátok. Amikor a létrontók szabályait
nagyobbra tartjátok, mint az Egy elsődleges törvényeit, akkor méltán neveztettek
cinkosoknak! Mire vagytok irigyek? Csak azoknak van hazájuk, akik vannak a
hazájuknak! Azt hiszitek, mert elhitetik veletek a meglopóitok, ha a
perselyükbe dobtok, és megszavazzátok, elnézitek a bűneiket, akkor vagytok a
hazátoknak? Azt mondjátok, ha mi elnézzük amazok bűneit, legalább a mi bűneink
kisebbek lesznek, és elpalástolódnak? Nem látjátok az Egy terveit! Ördög fiak
terveinek tapsoltok, koncért, és cinkosságért, büntetlenségért, kényelemért,
időleges nyugalomért! Azt hiszitek így vagytok a hazátoknak? Azt hiszitek, így
van hazátok? Csak az ember törvénye van a vér, és a születés jogán; az Egy
törvénye a lélek, a szív jogán Él!
Azt mondjátok, nem csak menekülők
jönnek, hanem új Trója leszünk, ha nem válunk érzéketlenekké. Méhdi azt feleli
Nektek, ha egy ember is haraggal jön a Ti házatokba, de Ti szeretettel,
étellel, itallal, jó szóval fogadjátok, meghallgatjátok a szíve bánatát,
elszáll annak haragja, és reggel barátként indulhat útnak. Azonban, ha
ellenségként fogadjátok, hagyjátok, és magatok is ellensége maradtok, akkor
vagy megver vagy meglop vagy megmérgez vagy rombol vagy elmegy, és lesi majd az
alkalmat, hogy mikor gyújtsa fel a házatokat, mikor ártson a családotoknak! Ha
győztök, a lelketeket veszítitek el!
Mikor vagytok tehát a Ti hazátoknak
leginkább? Bölcsességetekben, szeretetetekben, mégis erőben, határozottságban!
Erőtökben legyetek kegyesek, ne gyámoltalanságotokban! Ha erőtökben
határozottak, de szeretetben, gondoskodásban, bölcsességben cselekvők vagytok
és tevékenyek, valamint, ha minden szabályt, amelyre esküdtetek is tiszteltek,
de mindenik előtt az Egy elsődleges törvényeit veszitek, ismeritek,
tisztelitek, szeretitek és tartjátok meg, akkor vagytok a hazátoknak! Ha
megtartjátok a szív törvényeit, megmarad a lelketek, az ellenségből barát
válik, meg is teszitek, amit megtehettek, és a hazátok is megtartatik.
A hatalmaskodók úgy gondolkodnak, most
nem tehetik meg, hogy az országba beáramló menekülőkkel emberségesek legyenek,
mert akkor kitűnne, hogy mennyire embertelenek a saját népükkel! Ha ingyen
kegyelmet gyakorolnának, ahogyan az Egy törvénye mondja a szívben, akkor minden
atyánkfia szembesülne mindazzal, amit az Egy elsődleges törvényei ellenében, és
ahhoz képest tesznek az urai a néppel! Fel kell kelnetek, erőben, határozottságban,
bölcsességben, és ingyen kegyelmet gyakorolni, világot gyógyítani, folyópartot
erősíteni, mert az Ősökhöz, akik emlékére ez a felirat íródott, akkor lesztek
méltók! Erőtökben, nem gyámoltalanságotokban és tompaságotokban! Cselekedni, de
az Egy elsődleges törvényeit szívben tartva! Fellépni, de emberségben,
szeretetben és példamutatásban! Akkor lesztek méltók, ha mindennek megfeleltek.
Akkor marad Nektek ország, ha vagytok az országnak, és az országnak úgy
vagytok, ha mindezeknek eleget tesztek! Nem az Ősök tetteinek ajnározásával
tisztelitek meg azokat és mindeneket, hanem azzal, ha magatok váltok a
nemzedékek tisztelendő őseivé! Nem kegyetlen, üres keménykedés, nem gyűlölködés
tehet benneteket tiszteletreméltókká, hanem a bölcsességben, szeretetben,
gondoskodásban való határozottság, erő és tett! A látva látók tudják, hogy
minden elveszik, ha gonoszság védi, és minden megmarad, ha szeretet. Amit
kegyetlenséggel védetek meg, az elvétetik Tőletek; csak amit emberséggel,
szeretettel adtok, az hagyatik meg! Akármin is háborogtok kétlépésnyire
ellátók; akik tízezer nemzedékig vissza és előre is látnak, íme, ennyit
mondanak Nektek!
Ekkor képzeletben átöleltem a
hallgatóságot, és a megilletődöttek sorai között lesétáltam a hegyről. Amikor a
lentebbi barlanghoz értem, újra a mellettem járókhoz szóltam:
Bizony, aki az Egy elsődleges
törvényei, az Élet, a Világosság szeretete szerint létezik, Él, és maga a
forgatag közepi nyugalom, és ezt a nyugalmat a puszta jelenlétével át tudja
adni a köreinek, az teszi a legtöbbet, pedig látszólag a legkevesebbet
cselekszi! Ha egy szent ember lenne itt, azt mondaná, ne féljetek, ne
aggodalmaskodjatok! Szeressetek és erőtökben gondoskodjatok! Lesznek azonban,
akik a semmit és a mozdulatlanságot jelölik majd a megvilágosító célnak.
Olyanok teszik ezt csupán, akik maguk még nem látták a láthatót és szívük nem
esett meg a szenvedőkön. Mert, akiknek megesett a szívük, ha a legtisztább
éberségben járnak is, elindulnak a be nem avatkozó, nem térítő, felmutató,
örökítő ösvényen, hogy a szenvedőkről gondoskodjanak.
Valaha ebben a barlangban is szentek
éltek. A hajnalt a benső párbeszéd felfüggesztésével, az elme káprázataiból a
lélek valóságára ébredéssel kezdték, majd az embereket gondozták. Adja az Ég,
hogy ismét ilyen szentek lakják!
Ti is lehettek ezek a szentek! Az elméből a lélekbe ébredve, bölcsességben,
szeretetben, mindennap kiáramoltok, mint a méhek, és embert poroztok,
gyűjtötök. Gyógyítani fogtok mesékkel, tettel, mosollyal. Gyógyítani fogtok
erős kezekkel is és határozott cselekedetekkel is. Ha pedig a legszörnyűbb
káosz kerekedik mellettetek, tűzzel, zajjal, fájdalommal, akkor is a lélek
valóságában maradtok majd, és onnan szemléltek, gondoskodtok. Ha a politika
uszít és ordít és mutogat, Ti rá hagyjátok az embertelenséget; míg az
emberséget képviselitek! Rá hagyjátok a vihart, míg a mennyet osztjátok ingyen,
ahogyan kapjátok!
Mily nagy kaptárok a hegyek, és mily
gyönyörű méhek Ti, akik megeső szívvel, gondoskodni, belőlük kiáramoltok! Mily
nagy méhek a hegyek, melyek az embert kivajúdták, és mily méh vagytok Ti, akik
a jósággal vagytok várandósok!
Tudjátok milyen a hangya, a kullancs, a
darázs, a szúnyog és a méhek élete. Az egyik dolgozik, a másik munkálkodik is.
Nem mindegy, hogy áldozatot hoznak-e, vagy ejtenek. Nézzétek a méheket, akik
nem csak dolgoznak, hanem munkálkodnak is és áldozatot is hoznak és
gondoskodnak és poroznak és mézet készítenek és beszélgetnek, míg mások csupán
dolgoznak és szolgák és a maguk hasznáért, mások kárára tevékenykednek! Tekintsetek
a méhekre, akik, ha nem porozzák be a virágokat, nem terem többé gyümölcs!
Nézzétek a társadalmukat; amely az ember-nemzetet példájával megtartotta, hogy
az nehogy hordává csökevényesedjék! Megmutatta, hogy nem elrovarosodnunk kell,
hanem nagybetűvel Embernek maradnunk, minden jót eltanulva a természettől,
legkedvesebb tanítónktól! Nézzétek a mézet, amely nem csak az elkészítői javát
szolgálja, hanem táplálék, gyógyszer, ragasztó, sebfertőtlenítő, tartósító,
konzerváló szer egyben! Munkálkodásuk nem csak saját javukat szolgálja.
Szolgálatuk nem szolgaság, hanem gondoskodás. Önfeláldozók. Másokért, és
egymásért élnek, és nem egymásból, mások kárára! Smirna, Ember-méheim! Ha a
darázs, a kullancs, a hangya, a szúnyog, a sáska politika zajong, uszít,
mutogat, és bántalmaz, Ti maradjatok továbbra is az Abszolútum ember-méhei!
Porozzatok, gyűjtsetek, gyógyítsatok a bölcsességből való mézetekkel,
szeretettel!
Iszom e forrásból, és hagyjatok
elmennem! A legjobb jót kívánom Nektek!
Királyvárás
Elmondom, mert nincs itt más, hanem
Méhdi van itt. Kívántam, hogy más legyen itt, aki nálam jobb ember, és szebben,
jobban mondhatja, de nem jött, és csak én vagyok! Kívánom, hogy jöjjön ilyen
ember, de amíg nem jön, én vállalom, hogy mondom.
Nézzétek a hatalmaskodókat, akik
rovarokká lettek, azokká tettek benneteket, és lélek nélkül akarnak egységet az
anyagban! Csak szenvedést hoznak. A szájukban vérzik a kenyér! Csak a lélekben
van béke; itt, kívül folyvást háború folyik az eszmélet ellen. Csak a lélekben
van csend; ha a lelket keresed, a csendben találod… ha a csendet keresed, a
lélekben találod! Ne rovarosodjatok velük, hanem emberségetek legyen több a
méhek, a természet tanításaival!
Világkormányról beszél az ördög, és
világkormányról beszél az angyal. Érti, aki látja, hogy nem maga a terv a
rontás, hanem a lelketlenség. Ami nem lélekből, lélekkel, bölcsességgel,
szeretettel és egymásért élő gondoskodással épül meg, az átkot von mindenkire.
Ami ellopott kontinensekre, elhazudott történelemre, és népirtásokra épül, az
átkot von magára és mindenkire. Ami csak szerkezetében, felépítésében,
kereteiben, működésében épül meg, a benne lévő semmi szívásától összeroppan és
romjai alá temeti a benne bízót. A hazugságra, illúziókra, névértékre,
adósságra, adóra, szenvedésre és szabályozásra felhúzott legnagyobb,
legcicomásabb, legtekintélyesebb, legbonyolultabb épület is összedől és megöli
a benne tartózkodót! A fortély, hátsó szándék köré tekerintett legcsillogóbb
gyémántfal is ledől és a föld alá süllyed, mert kívül esik a világ valódi
természetén. Vagy sosem lesz világkormányotok, vagy ha mégis, csupán annyi
időre, amíg kipusztultok miatta, vagy romba nem dől.
Nem a lélektelen egység, hanem a
lélekben összetartozás és azonosság építhetne olyan világkormányt, amely
fennmarad és működőképes. Csakis bölcsesség, szeretet, gondoskodás alakíthatna
ki olyan világkormányt, amely nem átkot hoz, hanem áldást. Csak amiben Élet,
Világosság és erény a középpont, olyan világkormány maradna fenn szerkezetében
is. Elmondom, kedvesek, hogy az pedig már nem világkormány lenne, hanem mennyei
összetartozás a Földön. Amit csupán a keretek hajtogatásával, szabályozással,
kényszerrel, csalással, gyilkolással, érdekből tákolnak össze, az azonnal
korrodálódni fog, és minden porcikája szabadon távozni akar majd! A kitalálói
összes ereje az összetartására fog elmenni és felemészti a darálójába terelt
életet. Ekkor a kitalálói megtébolyodnak, és egymást, magukat emésztik fel!
Minden hazugság és tévedés, ami ilyen módon akar létezni! Minden társadalmi
tömörülés, település, üzem csak egy rákfene a kerekségen, amely butaságra,
önzésre, félelemre, érdekre, vágyakozásra, éhségre, szomjúságra növekszik, és
minden életet elszív, ameddig elér! Álljatok meg és nézzetek a sivatagokra!
Tekintsetek a történelem városállamaira, amelyek után e sivatagok maradtak!
Ilyen sivatagot hagytok majd magatok után, ha nem emelkedtek közönyből
vallásba, abból hitbe, abból tudásba, abból bölcsességbe, abból látásba, és
megeső szívű, gondoskodó szeretetbe! Sivatagot hagytok magatok után, ha a
keretek variálgatásával, rendszerekkel, elvekkel akartok társadalmat; erény és
lélek, szív és bölcsesség nélkül! Csakis az éginek megfelelő földi nemzet köré
teremhet élő, világos, bölcs, gondoskodó ország! Az ilyen ország Napként tündököl
és éltet; Életet sugároz, beragyogja a nemzetet és a népeket! Az ilyen ország
nem sivatagot hagy, és nem elszívja az erőt, hanem szeret, gondoz, örökít és
ajándékul adja tovább, amit ajándékba kapott!
Mindannyian királyiak legyetek és
válasszátok magatok közül koronás királlyá azt, akit az Ég is választott, akit
szívből tiszteltek és szerettek, és akit örömmel megbíztok azzal, hogy
képviselje a mennyet közöttetek, és képviseljen Titeket a mennyben! Olyan
legyen, akire feltekintetek és öröm jár át benneteket! A legszegényebb, a
legszerényebb, az utolsó, a legkisebb legyen köztetek, aki vállalja, hogy semmi
sem az Övé, de Ő mindenkié! Vállalja, hogy gondoskodik, örökít, felmutat,
nevel, emel, átszellemít, gyógyít, lelkesít, áld, szeret! Vállalja, hogy folyamatos
égi ítélet alatt áll, és minden a köz felé megnyilvánulásának kiindulópontja,
közepe a lélek, a szív, a bölcsesség és a szeretet! Vállalja, hogy nem csupán
az Egyben, önmagában, hanem minden kereső lény számára is Ő lesz az Élet és
Világosság kisembere! Az örökkévalóból tolmácsol, a végtelenből merít és tölt.
Az Egyből szemlél, és nem birtokol semmit, hanem maga a világ. Bizony, ez a
király mindig itt van közöttetek. Itt van veletek, de nem látjátok, nem
halljátok, mert csak kívületek él, bennetek pedig nem! Azt a király, magára nem
mondja, hogy király, csak tudja… de tudja. Ha körülnéztek, nem veszitek észre,
mert akkor látnátok, ha magatokban látva látnátok és értenétek. Mivel bennetek
az elme tébolya korog, forog, és annak gerjesztett hangjai, képei elnyomják a
lélek valóságát, azt veszitek észre a külvilágban is, amit ez a forgatag mutat.
Ha bennetek nem az elme tébolya, hanem a lélek tündökölhetne, akkor a
külvilágban is észrevennétek a tündöklőt és a tündöklést! Csak a lélek látja
meg a lelket!
Mindaddig, szerelmetes feleim, amíg az
elmétek képei, hangjai szerint kerestek és találtok királyt, így maradtok!
Akik elveszik mások mézét, azok jól
laknak, mielőtt éhen halnak, és lelküket elveszítik. Akik hagyják, hogy a
mézüket elkobozzák, de csak zümmögnek, maguk maradnak, mert Ők sem adják
magukat senkiért. Akik ajándékba adják a mézüket, azoknak akkor is lesz mézük,
ha elfogy az, mert másokért is vannak és mások is vannak értük! Ha az Egy
elsődleges törvényeit többre becsülnétek, mint a rovar-emberek szabályait,
amelyeket naponta úgy változtatnak, ahogyan az érdekük kívánja, ha a szív, a
bölcsesség, a szeretet vezérelne benneteket, nem a félelem és nem az érdek,
akkor nem nélkülöznétek! Mert a rovar-emberek szabályai annyit is érnek,
amilyen könnyen változtatgatják azokat, de az Egy elsődleges törvényeit meg nem
változtathatják! Ha a lélek, a Világosság, az Élet, az erény lenne a
hajtóerőtök és vezérlő lényegetek, nem nélkülöznétek! Akkor nem tapasztgatnátok
ürülékkel a lyukakat egy alap nélküli társadalom-tákolmányon, hanem magatokban
találnátok meg a valódi összetartozás és gondoskodás társadalmát!
A másik rovására létezés darálója sosem
lakhat jól, és mikor már mindent ledarált, lebegni fog az űrben, és belezuhan a
semmibe. Az olyan tanok, amelyek ebbe vezetnek, térítenek, kényszerítenek,
csalnak, és a szerveződések, rendszerek, iskolák, intézmények, tudományágak,
foglalkozások, üzemek, amelyek ezt szolgálják, a semmi étkéül adják a
mindenséget. Maguk lusták a jóra, és szégyenüket inkább viselik, mint, hogy
feladják a lustaságot! Ennek a szégyennek az oltárán áldoznak fel Titeket is!
Felzabálják Istent Veletek együtt, és még böfögni sem fognak, amikor maguk is
eltűnnek!
Csak az élő ismeri fel az Életet. Csak
a világos ismeri fel a Világosságot! Hogyan választaná az égtől való királyt az,
akiben nincsen semmi, ami alapján felismerné Őt! Ezek inkább olyat választanak,
aki meghagyja Őket a kényelmes tévedésben, ha elnézik neki az üzelmeit! Olyat
választanak, aki nem baj, ha nem tesz jót, de legalább leveszi a felelősséget a
vállukról, mondván, nem Ők mulasztottak, hanem a megbízottjuk! Azért fizettek
mindenetekkel, hogy ne nektek kelljen szégyenkezni a mulasztásotokért, Ők pedig
egy létnyi kényelemért az egész világot eladják a semminek vacsorául!
Királyságért ocsúdtok, de nem tudjátok, mi a valódi királyság! Lelaknátok, és
ráülnétek… a fején könyökölve nyomnátok a trágyalébe, mert amikor meglenne,
mégsem tetszene! Ha igazi királyt kapnátok, már a harmadik reggel meg akarnátok
ölni, hogy a foteletekből fel ne kelljen állni; hogy tovább hagyjanak Titeket,
hadd forduljatok el, amikor a világ másik fele szenved! Ne akarjatok
királyságot, mert abban elveszítenétek a kezeteket, a szemeteket… az eszeteket,
ha ilyenek maradnátok, amilyenek most vagytok!
Egyenesedjetek ki! Nézzetek fel!
Tekintsetek egymás szemébe, és kérdezzétek: olyan buták az emberek, hogy nem
tudják, hogyan legyen jobb a világ? Nem! Nem buták: de lusták! Lustaságuk, kéjvágyuk
okozta azokat a sivatagokat, és az is okozza ezután is! Azt gondoljátok, az
intelligencia, meg a vívmányok menthetnek meg benneteket a sivatagotoktól? Ha
az intelligencia tenné, már a földi mennyben lennétek; akkor miért nem vagytok
a mennyben már itt a Földön is? Miért nem engedtek senki mást sem a földi
mennybe? Miért lesz körülöttetek sivatag, ahol csak megjelentek?
Azonban ne féljetek! Méhdi, én, hiszek
bennetek és szeretlek Titeket! Azért mondom el mindezt, mert szeretlek és
biztatlak a lehető, tehető legtöbbféle módon, nehogy kihagyjam azt a fajtát,
amelyet megértetek!
Így szólok, csak a gondoskodó szeretet,
csak a tevékeny bölcsesség, csak a finomságból a sűrűség felé irányuló kegyelem
vezethet ki benneteket mindebből! Csak a sötétségbe, a fénybe értetek alámerülő
Világosság vezethet ki Titeket a halálból az Életre! Vegyétek a szívetekbe ezt
a Világosságot és Életet! Váljatok magatok is ezekkel eggyé! Minősítsétek eggyé
az elemeket magatokban, és gyúljatok szellemi, lelki Nappá! Sóhajtsátok, velem:
Jupiter voltam, és Nappá gyúltam fel! Amikor ez megtörténik bennetek, a
Világosság és Élet családjává lesztek, és ha mindenetek elveszne is, Élet
maradtok az Élettel, és Világosság a Világossággal!
Elmondtam, mert nincs itt más, hanem
Méhdi van itt. Kívántam, hogy más legyen itt, aki nálam jobb ember, és szebben,
jobban mondhatja, de nem jött, és csak én vagyok!
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
A nem vallásos ember is sejti a
láthatatlant. Ne azt az Istent keressétek, amelyik anyagot rendez és tart fenn,
hanem azt, aki a lelket segíti ébren maradni és átvészelni az anyagot, aki
átszellemíteni és élni segít, aki az Élet, a Világosság: Őt keressétek
magatokban, a többibe úgyis belebotoltatnak Benneteket.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
Azt kérdezitek, én vagyok-e Mátyás
király? Mátyás királytól azt kérdeztétek, ő-e ama Atilla király? Tőle azt
kérdeztétek, ő-e Máni apostol? Tőle azt akartátok tudni, ő-e Jézus, a Krisztus?
Jézustól azt tudakoltátok, ő-e ama Illés, ő-e Nimród király?
Milyen válaszokat kaptatok?
Ami ő bennük azonos volt, bennem is
ugyanaz. Ami ő bennük más volt, bennem is más. Ahogyan lényegtelen, úgy nem Ő
vagyok. Ahogyan lényeges, úgy pedig Ő vagyok. A legfontosabb azonban az, hogy
nem magamnak megtartani jöttem, hanem odaadni. Ezt. Mindnyájatoknak olyanná
illene finomodnia, hogy potenciális király, királynő lehessen. Ők nem úgy
jönnek el, ahogyan várjátok. Nekik belőletek illene előkerülniük. Nekik
belőletek, bennetek illene eljönniük, mindnyájatokban. Senki nem mondhatja
saját magáról, hogy Ő ez vagy az. Akkor Az, hogyha mások mondják róla szívből
és nem érdekből.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
Az ajándék, amelyet elloptok, mielőtt
megkapnátok, amelyet átadnak Nektek, de eladjátok vagy kisajátítjátok és nem
osztjátok szét magatokból, magatokkal, az ajándék mivoltából lopott tétellé
válik.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
Csak a szerelem vehet erőt a halálon,
az égi, lelki, szellemi szerelmetes gyermeki, hálás, rácsodálkozó lét.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
Mi a szőlő? Mi a dinnye? Mi a tök? Mi a
méh? Mi a virág? Mi a gyöngy? Mi a holló, a galamb és a páva? Ha ezeket élve
élitek és értve értitek, nem csak nézitek és ismeritek, akkor beszélhetünk
tovább. Tükrökről beszéltek, de nem tudjátok miben más az egyik és a másik.
Éváé és Máriáé.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
Országról beszéltek, de bennetek
nincsen ország. Otthont kerestek, de bennetek nincsen otthon, ezért nem
lelhetitek. Akiben él az ország, bárhol járjon is, Ő az ország. Aki maga az
otthon, bárhol legyen is, otthont talál és otthona lehet másoknak is.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
A rendszerek lehetnek ígéretesek, de
amíg az emberek nem bölcsességben, nem szeretetben és gondoskodásban állnak,
addig egyetlen rendszer sem működhet. A demokrácia csak szentek együttműködése
révén lenne lehetséges. Amíg nem vagytok szentek, nem teljesedhet a demokrácia.
Nem szentek vergődéséből csak áldemokrácia fajulhat és az is fajul. Amikor
pedig szentekké lesztek, már nem demokráciát éltek majd, hanem olyan égi
királyságot, amelynek az Élet, a Világosság, a szeretet, a bölcsesség lesz a
királya.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
A szeretetlenségből nevelődnek ki a
tévedők, a bosszúsak, az elégedetlenek, a toporzékolók. Jobb világot nem egy
hőstől várhattok, hanem magatoktól. Amint szeretni fogjátok a gyermekeiteket és
bölcsességre vezetitek őket ismerethalmozás helyett, a világ jobbá változhat.
Akik az ajándékot tovább osztják, gondoskodnak, ők teremtik meg a jobb világot.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
Olyasvalakire vártok, aki helyettetek
cselekszik és úgy megment titeket. Pedig aki igaz segítőtök, nem helyettetek
tesz dolgokat, csodákat, hanem bennetek ébreszt csodát. Ő belőletek hívja ki a
jót, de Ti kell, hogy előengedjétek azt. Ő nem alkalmas arra, hogy megmentsen
titeket, hanem megérteti veletek, hogyan menthetitek meg magatokat.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
Király vagy-é, kérdezitek. Csak Isten
mutathat annak és Ti mondhattok annak legelőször. Én csupán azután mondhatnám
ki, amit erről csendben tudok. Mindenkinek illő készen állni a királyságra,
királynőségre. Nektek is.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
Miben áll a bölcsesség? Önmagában. Ami
körülményektől, végletektől, véleményektől függ; nem bölcsesség, csak nézőpont.
A bölcsesség egész, egyetemes, eredendő és nem függ semmitől, azt nem
kitalálják, hanem arra rálelnek és megélhetik. Aki keresi és megleli; mind
ugyanazt találja.
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
Kinek a vallását és Istenét kövessétek,
szeressétek? Egyiket se kövessétek, mindegyiket szeressétek és tiszteljétek! Az
Egy nem vallás, hanem önmaga. Ne az embert, hanem a tévedését kerüljétek!
Minden embert, lényt, Istenséget, Istent, irányzatot tiszteljetek, szeressetek,
de mindeneknél jobban az Abszolút Való Életet, Világosságot, szeretetet,
bölcsességet éljétek!
- dobbantottam egyet sólyomcsengős
botommal -
A király a legkisebb, a legutolsó, a
legszegényebb, a legszerényebb, a legbölcsebb, aki szerelmetes szeretettel él a
világért. Azért él, hogy a világot gyógyítsa. Ő az Élet, a Világosság, a
bölcsesség, a szeretet, a gondoskodás, a Földön járó Ég és az Égben járó Föld.
Folytatás a szám szerint következő bejegyzésben -
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése