Minden szenvedés elme általi értelmezés következménye, a világ gyógyulása, egészsége pedig a valóság lélekkel, lélekben látásának és megélésének következménye.
Az
Ószövetségi „kereszténység” óvakodik egy archóntól, és rabszolgája annak… az
Újszövetségi kereszténység pedig tényleg az Istennel járni törekszik.
Természetesen innentől rá is igaz, amit az értelmezések természetéről és
következményeiről mondtam. Akik nem közvetlenül Krisztus, a krisztusság
hordozói, christophorus minőségek, akik nem közvetlenül Istentől ihletettek,
nem kinyilatkoztatnak, és látva látásban, élve élésben, lélek-valóságban nyugvó
tudattal szemlélnek, és nyilatkoznak meg, azok értelmeznek, és kisiklatják,
betegítik, megrontják a világot. Az ő érdek-tanaik nyomán híznak, kínoznak,
csalnak, lopnak, ölnek, háborúznak a politikusok, urak, és soványodnak,
kínlódnak a szegény emberek. Az ő értelmezéseik nyomán távolodnak az emberek
Istentől, és tompulnak egy archón rabszolgáivá. Méhdit nem az értelmezések
szülték, és nem is értelmezők értelmezései szerint valódi vagy nem valódi,
hanem csakis Isten szerint az vagy nem az. Nem számít neki, hogy az emberek mit
mondanak róla, csakis az számít, hogy Isten mit. Valódi fehér kört rajzol
lélekkel lélekre, szivárvánnyal a sötét űrre. Ezen a fehér körön bárki
beléphet… nem talál újabb vallásra; hanem a legősibb vállalásra talál.
Vállalja, hogy azzá lesz, akivé maga Isten szánta, és nem azzá, amivé egy
archón, vagy amivé az emberek szánják. Vállalja, hogy a legtöbbre, legjobbra
adja magát egészen, és tevékeny szeretettel ebben segít mindenkit, aki
ugyanerre adja saját magát. Vállalja, hogy közvetetten, be nem avatkozva, nem
térítve, de gondoskodva gyógyítja a világot. Vállalja, hogy elhagyja az elme
tébolyát, és a lélek valóságára ébred… felemelkedik, majd alászáll, hogy aztán
a világot magában, magával emelje. Vállalja, hogy a Szentlélek férfiágává
nemesül, és többre adja a világot. Vállalja, hogy a Szentlélek nőágává nemesül,
és többre adja a világot. Vállalja, hogy elsősorban emberséges, nagybetűvel
Emberi lény és lélek… és csak másodsorban, vagy egyáltalán nem hímnemű vagy
nőnemű test. Vállalja, hogy mindenkiben elsősorban a lelket, az emberséges,
nagybetűvel Embert fogja látni, és csak aztán vagy egyáltalán nem a nemeiket.
Vállalja, hogy a valósággal feloldja az értelmezéseket, az Élettel feloldja az
életellenes tévedést, tévutakat. Vállalja, hogy Élettel áll meg a halál előtt,
Világossággal a sötétség és fény előtt, valósággal, lélekkel a hazugság,
lelketlenség, anyag és az értelmezések előtt, szeretettel a gyűlölet és
érdektelenség előtt, gondoskodással a lustaság előtt, bölcsességgel a tompaság
és tompítás előtt, Istennel az önös érdek előtt. Vállalja, hogy megismeri,
megéli, örökíti a tökéletes történetet. Vállalja, hogy a legkisebb, legutolsó,
legszerényebb, legbölcsebb, legszeretőbb önmaga megvalósítására törekszik.
Vállalja, hogy nem térít, nem újabb vallást hoz létre, nem újabb intézményt
létesít és tart fenn, hanem visszabont, visszafejt, visszavezet, visszasegít
mindent az Életre, Világosságra, szeretetre, egyszerűségre, gondoskodásra,
lélekre. Vállalja, hogy nem a legbonyolultabb lehetségesre, hanem a legkevesebb
szükségesre törekszik. Vállalja, hogy az emberért áldozza fel az elveket, és
nem az elvekért az embereket. Vállalja, hogy a legrosszabb lehetősége is benne
rejlik, de a legjobbra törekszik. Vállalja, hogy nem kívül akar rendet tenni,
hanem magában tesz teljességre jutó „rendet”; benső, párhuzamos társadalmat hoz
létre, melyben a Világosság, Élet, szeretet, bölcsesség, Szentlélek, Valós
Abszolútum Egy a szakrális király. E fehér fénykörben Ő a pont. A legnagyobb
fehér fénykör a világ, és benne az Egy a pont. A pontban az Egy az üresség.
Én
magam mondom, s ez maradjon fenn mindvégig, és tartassék be, ahogyan kérem,
hogy tilos vallást alapítani Méhdire, szavaira, tilos képviselni Méhdit! Tilos
Méhdivel, szavaival kapcsolatban intézményesíteni, alapítványt létrehozni,
pénzügyezni, kongresszust tartani, összegyűlni! Képviseld közvetlenül Istent…
de Őt már nem kell, mert Őt nem képviselni kell, hanem megélni! Légy egyedül
Istennel! Légy magad az Abszolútum-igazság, Való! Légy szeretetté; ezt az egyet
kívánom neked, tőled, és mindenkinek veled kapcsolatban: légy szeretetté!
Készíts
ajándékot az Egynek! Aki ajándékot készít, maga is ajándékká válik… ha jó
ajándékot készít, és jól készít ajándékot. Lehet egy könyv is. Első fejezete
rövid legyen, arról, mit kell megváltoztatnunk magunkban ahhoz, hogy a világot
gyógyíthassa a jelenlétünk. Második fejezete hálaadás legyen! Harmadik fejezete
gondoskodás legyen! Negyedik fejezete gyönyörködés legyen! Mire megírod,
megéled, amikor megéled, azonosulsz, amikor azonosulsz, megesik a szíved,
amikor megesik a szíved, gondoskodsz… mire gondoskodnál, ott lesznek a
fejezetek, a könyv. Készíts ajándékot, amely ajándékká tesz téged!
Ültess,
vess erdőt, léted során! Az életadó tett, mely önmagáért a tettért végzendő, és
mégis nemzedékeknek ad ajándékul életet. Gyere velem, oldjuk fel az összes
átkot végleg, és ne hagyjunk soha másikat senkire, semmire!
Van
egy mese, amelyet az úgynevezett „turáni átok” magyarázatául szántak.
E
mese szerint ennek az emberiségnek az első királya meg akarta építeni az égbe
vezető lépcsőt. Ez tulajdonképpen megfeleltethető a legmagasabb szintű tudás
megszerzésére törekvésnek is. Amikor majdnem kész lett a lépcsővel, az archónok
és dékánok összebeszéltek, hogy így sem, úgy sem szabad megengedni az emberiség
felérését őhozzájuk, ezért hadat üzentek a királynak, és elhatározták, hogy a
lépcsőt lerombolják, a tudástól pedig még messzebbre űzik a népet. Ekkor a
király fogta a csodaíját, és gyémánthegyű, erővel felvértezett, varázslattal
delejezett nyíllal megcélozta az archónok égi hajóját, ha azok valóban lőni
akarnának, megelőzze őket a saját lövésével. Ez pedig a meditáció
egyhegyűségének, a szellemi gyémánt ösvénynek feleltethető meg. Az archónok
tudták, hogy a király nyilának ereje valódi veszélyt jelent, így elhatározták,
hogy magát a királyt veszik célba. Fegyverrel kisebb esélyük volt, mint
fortéllyal. Amikor támadtak, a király fülébe a szerettei jajveszékelését,
segélykiáltását tették, ettől aztán a király, a nyila kilövésének pillanatában
elveszítette figyelme egyhegyűségét, feszítése erejének egy jó részét, célzása
pontosságát, és úgy engedte el a vesszőt. A vessző, mindezek miatt fél erővel,
fél delejjel, és célját vétve csapódott az égi hajónak. Mihelyt becsapódott,
vissza is pattant, és rettenetes erejével a király lépcsőjét találta el. A
lépcső felrobbant, összeomlott, és maga alá temette a királyt, az íját, és a
koronáját. A csata az archónok ellen elveszett, a nép messze űzetett az égiek
tudásától, és még arra is kárhoztatva lett, hogy a lélek valójának látásából az
elme tébolyának tompaságába záratott. A próbálkozás miatt, az egyet nem értés,
az egymást nem értés, a semmit nem értés állapotába taszított népeknek hazug
történetet, illúzió célt, hamis történelmet, tompán, és szolgaságban tartó
vallást, és felvigyázókat akasztottak a nyakukba. Az első, eredetileg szerves,
egész és varázsigeként élő, működő, isteni nyelvet betiltották, megzavarták,
eltorzították, és sokfélévé ferdítették. Erejét elvesztette, szavai
kiüresedtek, hatása elhalványult; az emberek általa már nem tudtak a
bölcsességhez az archónok szerinti veszélyes közelségbe jutni. Felügyelet, és
készakarva tudatlanságban tartás mellett sokasodtak, és távolodtak el egymástól
nyelvben, kultúrában, kulturálatlanságban, vallásban, világképben, rendszerekben,
temperamentumban, és mindenben, amiben csak lehetett.
A
folyamatot a népmesék hétpróbának, a szereplőket próbaállóknak és
megpróbálóknak tartják. A próbaállókból lett foglárok a legkegyetlenebbek. Ők a
létformák legalja. A próbaállókból lett győzedelmesek „hazamehetnek” a
legtetejére.
Ez
a verzió mintha azt üzenné: neki se kezdj a megszabadulásnak, ha figyelmedet
elterelhetik az érzelmek, ha figyelmed nem egyhegyű, ha íjad nem a legerősebb,
ha nem vagy te is a legerősebb, ha nyílhegyed nem a legkeményebb hegyű… ha csak
az ellenfél hajójára kívánsz lőni, célozni, és nem azon is túlra, mindennek a
közepébe, a legvégső lényegbe! Ha nem a legtöbbet célzod meg, visszavettetsz,
és romba dől miattad a világ is. Sem a lenti, sem az égi dolgokkal nem
bajlódhatsz… csakis egyenesen Istennel törődhetsz. Saját erődből csak
megcélozhatod; ahhoz, hogy azonossá válj vele ismét, már az Ő segítő „kezei” is
kellenek.
Akik
a legtöbbet tudták megőrizni az eredeti történésből, eredeti nyelvből, azok
minduntalan az eszmélésre, javításra, javulásra, emelkedésre törekedve
rendezték mindennapjaikat. A királyra bölcsként, hősként emlékeztek, és
megfogadták, hogy titkon kitartanak az emlékezésben, a keresésben,
bölcsülésben, hagyományozásban. Nem csak magukért ügyködtek és igyekeztek,
hanem az egész emberi nemért. Áldozatot vállaltak az igazság kiderítésében,
megtartásában, és mindenki számára feltárásában. Mindenki szabadulásáért.
Befelé éltek, kifelé csak léteztek; az archónok külső ege elől rejteztek, de
mindenükben az Isten benső Ege felé húzódtak. Ebből a mondatomból nyilván
érezhető, hogy az Istennek nem volt baja a királlyal, a népével, és azzal, hogy
az isteni bölcsességet meg akarják ismerni. Csak az archónok féltékenységéről
szólt az egész.
Akik a legkevesebbet tudták magukban megőrizni az eredeti történésből, eredeti
nyelvből, azok az archónok kiválasztottjai lettek, az Isten benső Ege elől
elzárkóztak, az archónok külső ege felé megalázkodva, hasznot remélve,
kollaborálva fordultak oda. Csak magukért munkálkodtak, a megmentőt csak maguk
számára várták, a javakat mind maguknak akarták begyűjteni. Megfelelt nekik a
kedvezményezetti státusz, és minden legendát, mítoszt, hagyományt,
próbálkozást, de még törekvést is eltiportak, jelentettek, megtoroltak, amely a
valóságot akarta feltárni, s ezzel a nekik megfelelő, kényelmes, sokat
jövedelmező, kedvezményezetti világot veszélyeztethette.
Így
lettek testvérnépekből megosztó, és megosztott népek. Az egyik emberiség-rész
így vált mellérendelő értékrendűvé, a másik pedig alárendelő értékrendűvé. Az
egyik így lett másokért élővé, a másik pedig másokból élővé. Az egyik így vált
keresővé, összehozóvá, a másik pedig leplezővé, megosztóvá. Ez megpróbálta
felfedni, megtartani a valódi, igaz, hősi, ősi történelmét, és ajándékul adni a
másik emberiség-résznek is... a másik rész pedig hazudni kezdett ennek
szégyenletes, magának pedig igaz, hősi, ősi történelmet, hogy leplezze, amit
tudat alatt szégyellt. Ez a sólymot választotta totemállatának, hogy a
felemelkedést, az erők felettiséget, azok uralását tudhassa égiszének; a másik
a farkast, oroszlánt, hogy a földi erőket tudhassa égiszének. Így teltek az
évszázadok. Az egyik bölcsült, gyógyított, örökített, és befelé titkon
valósított, a másik keresztbe tett neki és meghazudtolta. Az egyik vendégül
látta a másikat, a vendég kitúrta otthonából a vendéglátóját. Az egyik emelni
próbálta a másikat, a másik legyőzni az egyiket.
Rendben,
és most megegyezhetünk abban, hogy van, akik számára ez felfedendő hagyomány,
és van, akik számára tagadandó, leplezendő, megtorlandó. Van, akik annak
örülnének, ha azt mondanám, hogy ez nem csak egy mese, hanem így zajlott, azóta
is így zajlik, és akik annak örülnének, ha azt mondanám, hogy ez csak mese, nem
így volt, pusztán népköltészet, amely személytelenül, senkit meg nem nevezve,
meg nem érintve próbálja lemodellezni a jó és a rossz harcát, a világban lévő
erők működését. Mitológia, legenda, tanmese... fiktív, nem igazi szereplőkről
szól, csupán érzékeltetésképpen írták, találták ki, és semmi több. Örülnének, ha
kiemelném, hogy ez a mesének csak az egyik változata a sok közül. De, nem
mondom egyiket sem. Sőt, nem is kell választani, sem válaszolni, sem bárhogyan
vélekedni, megnyilvánulni; ez csak egy történet, aminek ahány nemzet, annyi
verziója maradt fönn. Ráadásul nem is a tökéletes történet, csak egy fogódzót
nyújtani kívánó sztori.
A megváltás vallásfüggetlenül a tökéletes történet. És milyen jó, hogy a
megváltás mindenki számára megváltás! Erre koncentráljunk! Ahonnan jöttünk,
legvégső soron ugyanaz az Egy, másodsoron százféle bűnbeesés, vétek, megromlás,
eltévelyedés, millióféle út... de a lényeg nem az, hogy ki a hibás, ki mit
vétett, ki mennyire tévedt el; hanem a megkerülés, a megbocsájtás, és az, hogy
bárhonnan, bármerre is jöttünk, a végén együtt vagyunk, közösségben,
szeretetben, egyetemes bölcsességben, szabadon! A lényeg, hogy együtt vagyunk,
nem az, hogyan kerültünk ide. A lényeg, hogy együtt megyünk tovább, és az,
ahová tértünk... és nem az, hogy külön jöttünk. A lényeg, a legősibb, ami
összehoz mindannyiunkat... ami közös bennünk... és nem az, amiben különböztünk
idáig. És ha az, ahová tartunk, a szeretet, a Világosság, az Élet, a
bölcsesség, a szabadság, és a szemeink, szívünk előtt folyamatosan azt tartjuk,
ahová tartunk, akkor a jelenünk is megszentül általa. Mindazonáltal, csak az
testesülhet meg odakint is, ami bennünk már valósul, az testesülhet meg a
jövőben is, ami bennünk már a jelen.
Gyere
velem, oldjuk fel az összes átkot végleg, és ne hagyjunk soha másikat senkire,
semmire! Ez csak egy mese, amelyet a „turáni átok” magyarázatául szántak. Van
egy másik is, amely ugyanerre született: két fivér legendája, akik kezdetben az
egy hatalmas népszövetségen uralkodó atyjuk árnyékában éltek, egyetértésben,
testvéri szeretetben. Aztán apjuk elhunytával választani kellett, melyikük
örökölje a trónt, és a béke korszakának vége szakadt. A hadvezér fivért
választotta volna a serege, és azok rokonai, valamint a félő, vagy területekért
sóvárgó néprész. A bölcs, tanító fivért választotta volna mindenki más. A nép
nem tudott megegyezni, és a békés fivér hiába akart igazságot, békét, a
hadvezér fivér és serege úgy döntöttek, hogy fegyverrel kell eldönteniük a
kérdést, és háborút szítottak. Ez a háború nagyon sokáig tartott, a nép
háromnegyede odaveszett benne. Látták ezt a fivérek, és meg akarták állítani a
háborút, de büszkék voltak, és egyikük sem akart elsőnek békét ajánlani. Ekkor
a feleségeik kezdtek hatni rájuk, és közvetítés által kieszközölték, hogy
egyiküknek se legyen muszáj a másik előtt békét ajánlani, hanem egyik ünnepen
egyszerre, együtt leülnek, kezet fognak, és egy táltos kihirdeti, hogy onnantól
béke van, és a fivérek együtt uralkodhatnak. Így is lett, együtt uralkodtak. Az
egyik papkirály volt, a másik hadvezér, de kettejük kiválóságát összeadva
mindent álló erejűek voltak, és népük ismét boldog időszakot élhetett.
Vérszerződéssel pecsételték meg a békét, mondván: ha ezt a szerződésüket
megszegik, átok szálljon arra, aki megszegi, és az egész nemzetére ezer éven
át. Nos, megszegték. Két lépcsőben történt; ezért nem világos sokak számára,
kinek is járt igazából az átok. Az úgy volt, hogy a hadvezér fivér nem
nyughatott, és csak magának akarta a hatalmat. Tekintélyén esett csorbának
érezte, hogy nem egymaga tündökölhet. Ennek hangot is adott, amitől a serege
nagyon büszke lett, a fivére nagyon mérges, aztán megint kirobbant volna a
háború. Erre, azt hiszem megint a feleségek ajánlották, hogy ne háborúzzanak,
aztán mégsem sikerült megúszni, de annyit elértek, hogy ne a nép ritkuljon
tovább, hanem csak a fivérek harcoljanak. Aki győz, azé lesz az egész nép és a
trón. Aki veszít, meghal. Eddig követhető, aztán megint jön a morális, etikai,
egyéb csavar. A párbajban természetesen, a hadvezér fivér jeleskedett, szinte
egyértelmű volt, hogy Ő győz majd a végén. Uralta is a küzdelmet, hosszan is
írhatnám, hosszan küzdöttek. Egy ponton a pap fivér nem bírta felülmúlni
kihívóját, és elejtette a pajzsát, később a kardja is kiesett a kezéből. Nem
végzeteset, de vágást kapott, és elterült. A harcos fivér diadalmasan megállt,
teátrálisan rákészült arra, hogy leszúrja testvérét. Neki indult, szúrt, de az
eszméletére térő, földön fekvő férfi ijedtében tekeredett egyet, elérte
kardját, és bökött. A kihívó elvágódott, és meghalt. Ki gondolná, hogy ezzel
nem megoldódott minden, hanem ezeréves átkozódás vette kezdetét! Várható volt,
hogy az érdekkörök egymást fogják árulózni, de az is, hogy ez elmúlik hamar.
Nem múlt. Az egyik azt mondta, hogy a hadvezér fivér követte el az árulást,
amikor nem nyughatott, és a szerződés ellenére is csak magának akarta a trónt.
A másik azt állította, hogy át is adhatták volna, békésen is a trónt, nem
kellett volna vért ontani, főleg nem az ő delegáltjuk vérét, ezért az az
esküszegő, aki végül vért ontott. A népszövetség felbomlott, külön utakon
indultak tovább. Iran és Turan küzdelme így vált két markáns irányzattá, és eme
irányzatok rivalizálásának alaptételévé. Elnevezték turáni átoknak. Az átkot
kiszórták, ezer évig hatott, mert hittek benne a megátkozottak.
Az
átkokat az érdek szórja, és a szeretet oldja fel. A könyörtelenség szórja, és a
megbocsájtás oldja fel. A megjegyzés, számontartás szórja, és a kegyelem, a
feledés oldja fel. Az értelmetlenség szórja, és az értelmessé tétel oldja fel.
A szertelenség szórja, és a szer, a szerződés oldja fel. Mit szólnál, ha egyik
félként felajánlanám neked a szert, a szerződést, hogy egyszer, s mindenkorra
feloldjuk együtt az átkokat? Elfogadnád, nekiveselkednénk, kiderítenénk, hol
történt az ős-fivérek első ilyen nemű szerződése, és odautaznánk? Megérkeznénk,
szert tartanánk, fohászt, feloldó írt és fogadalmat mondanánk, békét áradnánk,
fogadnánk és árasztanánk a jelenre és népeire, aztán vérszerződéssel
pecsételnénk meg a fogadalmat! Na? Ilyen szerrel átkot oldani. Magában,
szeretettel, mindenki egyszerűbben is oldhat átkot.
A
sokféle mesét megszámlálhatatlan szemszögből magyarázza a megszámlálhatatlanul
sokféle érdek és világnézet. A megfejtést senki sem akarja hallani... a törődés
nyitja meg a szíveket.
Ám,
ismerlek benneteket: aki titkon szégyenben kell éljen, és gyerekkorában
bántották, az nem akar semmilyen érintést.
Mondtam:
megszelídítés nincsen; csakis megszelídülés van. Aki pedig Égtől való
szeretettel közeledik a megkergült felé, készen kell álljon pár karmolásra. Ez
már a tökéletes történet holdudvara: a másokért valósított vállalás. Most meg
fogsz bántódni, pedig nem akarlak megbántani, csak, hogy átgondolj valamit,
aztán elengedd, és megértsd, miért hívlak téged, hogy eljöjj velem a szent
helyre, és megkösd velem a vérszerződést.”
Az
ifjú még fél órát olvas, és többet is simán tudna, de aludnia kell, hogy másnap
bírja, amit muszáj lesz bírnia. Reggel, ezúttal az öreg ébred hamarabb. Mire a
fiú a szemeit nyitja, Ő már túl van pár teendőn, és ez az ifjút
elgondolkodtatja: milyen furcsa, hogy nyugodtan tudott aludni… nem tartott a
vénembertől… hogy az megöli, vagy megszökik… vagy bármi ilyesmi. Nyugton
elaludt, és hagyta, hogy akármi legyen. Azok után, amikkel az éjjel a lapokon
találkozott, egyfajta, mondjuk úgy, hogy bizalmasabb nyugodtság szállta meg.
Újszerű ez számára.
- Miért fontosak helyek? – kérdezi a
kávésbögréből kinézve.
- Azért, hogy egyszer ne legyenek azok –
válaszol a szerző, és folytatja – de ne méltatlan módon érkezzünk el abba az
állapotba, amelyben már nem fontosak, hanem szeretetük, tiszteletük által:
méltón! Miért fontosak a határok, a nyelvek, a nemzetek? Ugyanígy levezethető.
Az üzenet a szívben fogalmazódik meg és ölt testet, nem a szavakban vagy a
nyelvben.
- Hát, akkor felesleges volt Istennek ennyit
foglalkoznia a beszéddel, hát még a nyelvvel – csipkelődik a kérdező.
- Az eredeti világot szeretetből, ige által
teremtették. Ki mondta, hogy az ige az szó? Isten nyelve nem szavak által
nyilvánul meg – érkezik a válasz – az ember az, aki próbálja a leírhatatlant
megfogalmazni több, de inkább kevesebb sikerrel, mint ahogy most én is. A nyelv
csodálatos dolog... de a szavak csak Istenen kívül kellenek. A szó addig kell,
amíg nem válunk ismét az abszolút jelentéssé. Ez nem a véleményem, csak
elmesélem, hogy van ilyen: gnosztikus irányzatok úgy tartják, hogy ezt a
világot nem Isten, hanem más teremtmények készítették, és nem sikerült jól.
Istenek akartak lenni, de nem sikerült, mert bármit is „teremtettek” csak
működött, de nem élt. Így, Istenből kellett belelopniuk a lelket mindenbe, hogy
ne csak működjön, hanem éljen is. Ők tudták magukról, hogy csaltak... és nem
lettek Istenné... de azon igyekeznek azóta is, hogy a „teremtményeik” ne tudják
meg. Ezek a világurak mindent megtesznek, hogy a lényeikbe lopott, börtönzött
Isten-lélek szikra ne ébredjen a valóságára, valóságra, igazságra. Ennek a
kápráztatásnak a részei a nyelvek. Az elsődleges, tényleg Istenből közvetlenül
termett világok lényeinek nincs szükségük nyelvekre. Amikor azt mondják, hogy
az ősnyelv az Isten nyelve... nos, akkor eszerint az irányzat szerint inkább az
archónok nyelve... akik Istenek akartak lenni, de nem sikerült nekik. Istennek
nincs szüksége nyelvekre. Istenben sincs szükség nyelvekre. Ez tény. Az, hogy
mégis vannak nyelvek, az vagy azt jelenti, hogy részei az altatásunknak, vagy
azt, hogy az ébredésünknek... ezek irányzatok szerint változók... de az biztos,
hogy nem kellenek az ébredetteknek, csak az alvóknak. Az, hogy épp az altatás
eszközei, vagy inkább az ébredésé, azt még senki sem tudta eldönteni... de az
ébredettségben, Istenben már értelmüket vesztik. Ha az archónok kreálták őket,
akkor altatásra vannak, ha Isten, akkor ébresztésre. De az ébredésben már semmi
jelentőségük. Érdekes elgondolni, hogy egy értelmi fogyatékos, vagy egy néma
hogyan nyeri el a bölcsességet. Lehetne róla könyvet írni. Vagy, hogy az
állatok, növények, más lények... hogyan. Az egyszeri ember... hogyan. Könyvet
másoknak írunk... Isten másoknak teremt nyelvet... Ő jól van. Olyanoknak, akik
árvák, kívüle. Akik visszaeszmélnek az elme tébolyából a lélek valóságára, már
csak másokért beszélnek szavakkal. Az tuti, hogy Isten azért foglalkozott
ennyit a nyelvvel, mert fontos a visszaébredésben, de az ébredettségben,
éberségben már elmarad. Olyan, mint egy orvosi segédeszköz. Tökéleteseknek nem
kellett volna sosem, és nem is kellene semmire... de hálásak a tökéletlenek,
hogy van, ami által visszatalálhatnak oda, ahol már nincsen rá szükség. Hála.
Egyszer azt mondtam valami interjúban, hogy a költészet állapot a küszöb az
elme tébolyából a lélek valóságára tejesedésben, eszmélésben... és amikor
megtörténik, elmaradhatnak a szavak. Akkor az ember maga lesz a vers, és nem a
leírt mondatok... és akkor az ember magává az abszolút jelentéssé minősül... és
elmaradhatnak a szavak.
[…]
A
hallgatóság egy besózott kisgyermek feszültségével rándul, mint aki sejti, hogy
bár nem a témához illik, mégis tetszeni fog a felnőtteknek, amit mondani akar.
Szinte jelentkezik, mint a tanórán, és előre örül a jósolt reakcióknak.
- Tisztelettel, de szeretnék felolvasni
valamit – int, és szól közbe – amit közvetlenül elalvás előtt találtam. Meg
szeretném mutatni, mi miatt döntöttem úgy, hogy át hagyom billenni magamban a
kapcsolót… mi volt az, amitől a kényszerű részvételből önkéntes részvétel lett.
Ez így a mi közös ünnepünkké válhat. Muszáj tudnod, hogy valóban áldás lehet
mindezen, mert örülök neki magam is. Én is szólni akarok, hogy minden lássa
itt, ősök, ég, hegyek és fellegek… hogy közös ünnepünk e nap, nem csak az övék!
- Természetesen örülök, ha így teszel! Olvasd
fel, amit fontosnak vélsz – biztatja szóval, mozdulattal is a magát jóra adót.
Az ifjú odaszökken az öreg hátizsákjához, kiveszi a tegnapi füzetecskét,
visszaszökken, mosolyog, krákog egyet, majd hangosan olvasni kezdi:
- Idézem: „G. Sz. kérdéseire a válaszok:
Kérdés:
Mi a forrása az őskereszténységünknek?
Válasz:
A valóság. Az, hogy azt a szkíta vallást, ami az ősiségben a lehető legközelebb
akart állni az abszolút valósághoz, igazsághoz, az Élethez, Világossághoz… a
bölcsességhez, és a szeretet-léthez, azt épp kereszténységnek nevezzük, az
mellékes. Nem attól igazság, hogy kereszténységnek hívjuk. Az igazságtól
igazság. Hívhatják bárhogy az Abszolútumot: élni és éltetni fog. Hívhatják
bármilyen szépen a romlást: betegíteni, és rombolni fog.
Kérdés:
A judeo-keresztény bibliai utalások engem kicsit összezavarnak.
Válasz:
Nem csodálom, az egész világot összezavarják. Az Ószövetség befejezett,
embernek kiaknázásra átadott teremtést, egymásból élő, alárendelő értékrendet,
külső Istent ad a közösbe. Az Újszövetség folyamatos, nem tulajdonba adott,
hanem szabad teremtődést, egymásért élő, mellérendelő értékrendet, benső Istent
ad a közösbe. Az egyik rabszolgává teszi az embert, a bolygót pedig beteggé, a
másik szabaddá teszi az embert, és gyógyítja a világot. Amikor az Ó írja felül
az Újat, akkor van az, ami most van. Ha az Új írná fölül az Ót, akkor élnénk
emberséges emberek egymás közt, világgyógyító közösségi létet. Nem nép, nem
faj, nem vallások egymásnak feszülése ez, hanem két alapvető értékrendé. Az
érdek, és hátsószándék fogja népekre, fajokra, nemekre, bőrszínekre,
vallásokra, és gerjeszt ellentétet, megosztottságot, háborút. Az igazak
gyógyítanak. Az egyik megkülönböztetéssel betegít, a másik különbségtevésben
gondoskodik és emel. Az egyik tömegekre hárít felelősséget, a másik
személyenként felelősséget vállal.
Ennek
az emberiségnek a gyerekkorában még élt az igazság, és a társadalom is aköré
szerveződött. Ez az Ószövetség előtti korszak volt. Utána bejött az Ószövetségi
említett értékrend, és közben többször történt próbálkozás a
visszareformálásra, de ezeket mindig elfojtották, vakvágányra terelték, vagy az
élére álltak, és megrontották. Ezt a visszareformáló munkát végzi több ezer
éve, aki kinyilatkoztat.
Még
valami. Lehet rossz helyre születni, és jóra váltani azt... és lehet jó helyre
születni, és rosszra váltani azt. A fent taglaltak nem emberekről szólnak,
hanem két fő világrendező elvről. Bármelyikre is neveltek minket
gyerekkorunkban, felnőttként átlelkesíthetjük, átszellemíthetjük magunkat, és
úgy környezetünket is az Élettel, bölcsességgel, szeretettel, Világossággal.
Mindegyik értékrendet felülírhatja az emberséges ember. Jóra válthatja a
legrosszabb programokat is. Az emberséges emberek közti barátság, amely Istenben
egy családdá tesz bennünket, vallásfüggetlenül... ez a cél. Nem a hibák
számontartása a cél, hanem az együtt, baráttá szentülésben a jóval felülírásuk.
Kérdés:
A mindenséggel mérd magad eszmeisége valóban etalon.
Válasz:
Igen.
Kérdés:
Az Ősten vallásunkban is van Krisztus?
Válasz:
A krisztusság egy minőség és tudatállapot. Bárki elérheti. Ugyanakkor A
KRISZTUS a tökéletes történet egyetlen főszereplője. Erről a történetről most
írok könyvet. Buddha mindenkiből lehet, de A BUDDHA egy bizonyos lény volt. Valamint
mindig voltak képviselők – igaziak, és félrevezetők. A KRISZTUS egy van, az
Eget a Földön árasztók, mint pl. az igazi apostoli királyok, és nem csak,
akiket így neveztek, de nem voltak valóban azok… szóval Ők is mintegy
átszellemültek a krisztussággal, és hatottak. Christophorus, Krisztofórusz… név
akar valami ilyesmire utalni. Aki Krisztus hordozója. Ugye, vannak szeánszok,
amikor a médium hagyja, hogy a testébe költözzön a szellem, és rajta keresztül
beszéljen. Na, ez nem ilyen, hehe… nehogy azt hidd, hogy ilyen! Hanem a
ténylegesen, magából az emberből lesz bölcs, emberséges, szerető, nagybetűvel
Ember… és átlelkesül krisztussággal, és megéli… és nem csak hordozza, hanem
képviseli és árasztja is. Az a közösség, amelyben ilyen a vezető, a földi mennyre
rendezkedik be, és aranykort teremt maga köré.
Kérdés:
A Pálos rendiek pogány szkíta értői a pártus hercegnek?
Válasz:
Az eredeti Pálosok azok voltak, igen. Ma már saját nyilatkozataik szerint sem
azok. Árva Vince volt az utolsó nyíltan olyan, aki úgy hitt, vallott, tudott,
működött és működtetett. Nem kizárt, hogy titokban vannak még, de nyíltan
nincsenek. A mai rend lengyel központú, római felülírással. Több barátom
döntött már úgy, hogy Pálosnak megy, és mindegyik elállt tőle a fentiek miatti
csalódottságában. Ha igazi, ősi rend és felfogás szerint lenne itt Pálos rend,
több százzal többen lennének benne szerzetesek… amennyiben alkalmasak lennének
rá.
A
szkíta „körosztányságot”, az égkört átszelő kereszt alapján köröszténséget a
rábaközi hagyomány örökítette át a legkisebb veszteséggel. A szkíta
világosság-szeretet-élet-bölcsesség vallás oldalága volt még a Máni
püspök-apostol - magát mondta annak - által visszareformált irányzat, de az is
csak közel állt az eredetihez, és nem volt tökéletes örökítője.
Méhdi
igyekszik visszaeszmélni a forrásba.
Kérdés:
Vagy Jézus Lucifer fia?
Válasz:
Apokrif iratban olvastam, nem tudom melyikben. Amikor az apostolok a Teremtőhöz
imádkoztak, Jézus felnevetett, elnézést kért, mire Ők megkérdezték, miért
nevetett. Azt mondta:
„-
Mit gondoltok, kihez imádkoztatok az előbb?
- Az Atyához – felelték.
- Ti a teremtőtökhöz imádkoztatok. Amikor a
teremtőtökhöz imádkoztok, nem az én Atyámhoz imádkoztok; mert az én Atyám az
egész világ, akihez Ti imádkoztatok, az pedig csak ezt a világot teremtette.”
Na
már most, szerintem ebben ott a válasz, hogy kik kinek a gyermekei.
Kérdés:
Miért bűntudatra épül? Miért vagyok bűnös már a kezdetektől? Miért mártír és
főképp miért a kín szimbolizálja a hitet? Gyanús ez a narratíva. Tudtommal a fény
gyermeke vagyok, nem bűnös.
Válasz:
A második kérdésre adott válaszban ott van erre is, amit mondhatok.
Kérdés:
A szkíta-sumér hitvilág ősi szobrait kincseit nem most bombázta szét Szíriában
a világ-elit?
Válasz:
A második kérdésre adott válaszban ott van erre is, amit mondhatok.
Kérdés:
Nem a judeo-keresztény biblia tanít minket béketűrésre és bűnbocsátásra? Mint
valami nyugtató a vágóhídra terelt marhának, nehogy szétrúgja a karámot. Az
Ószövetség, a Tóra a szemet szemét fogat fogért elvet okítja... Idegenben
békét, otthon haragot.
Válasz:
Az asztal felett békét követel, az asztal alatt megoszt, és kifoszt. Szeretnünk
ildomos. A második kérdésre adott válaszban ott van erre is, amit mondhatok.
Kérdés:
Honnan merítesz?
Válasz:
Mindig önvizsgálatot kell tartani, hogy az elme tébolyának képei, hangjai
akarnak-e megnyilvánulni, vagy a lélek valósága, az Élet, a Világosság és a
szeretet. Ha az első, akkor úgy írom, hogy az csak a véleményem… vagy le sem
írom. A Lélekből való ihletettség a kinyilatkoztatás. A többi csak beszélgetés.
Van ebből is, abból is… nem gond, csak tudni kell mindkét részről, hogy melyik
melyik.
Kérdés:
Kik vagyunk mi és kik leszünk?
Válasz:
Ideiglenesen az elme tébolyának illúzió-labirintusában eltévedt tudatok.
Eredendően a lélek valóságában éber, az Egyből származó, és belé
visszateljesedő tudatok.
Kérdés:
Mikor kell türelmesen hallgatni a tanító szóra és mikor kell felállni és
tanítani?
Mondjuk
móresre. Attila megkímélte Rómát... kígyót melengetett a keblén...
Van
bizony úgy, hogy az irgalom, a könyörület csak oltalom a gaznak és nem tanul
belőle csak visszaél vele. Segítenünk kéne megtérnie a túlvilágra, ezzel nem mi
ítélünk felette, hisz nem mi általunk kerül mennyre vagy pokolra. Az önvédelem
nem bűn! A jóknak nem lehetőségük, hanem kötelességük felemelni hangjuk a rossz
ellen!
Válasz:
Isten joga az ítélet. Mi szeretni tanulni, embernek lenni tanulni, hálásnak
lenni tanulni, gondoskodni, bölcsülni, gyógyítani jöttünk a világra. Akik
erejükben kegyesek, és tevékeny szeretettel működnek, mindig meg tudják oldani
a problémákat úgy, hogy ne az alárendelő értékrend húzza le őket, hanem ők
minősítsék át azt mellérendelővé. Ne rekedjünk meg a diagnosztizálásban, mert
akkor csak megkeseredünk. Amikor kiáll valaki, és azt parancsolja, hogy sárral
dobáljátok a mocsarat, és sározzátok be magatokat is, meg mindeneteket… akkor
hiba rá hallgatnotok. Amikor észre kezditek venni, hogy mit művel veletek,
mindig egymásra fog uszítani benneteket, hogy elterelje magáról a figyelmet, és
tovább szívhassa a véreteket. A kényelmetekért cserébe hagyjátok, hogy
felzabálja a világot. Arra azonban, aki előtt a szívetek hajol meg, és nem a
gerincetek… nyugodtan hallgassatok.
Kérdés:
Köszönöm az élményt, maradok tisztelettel, és ha időd engedi, befogadó
szellemem nyitott a válaszaidra.
Válasz:
Megtiszteltél, viszonoztam. Nem lehet mindenre szavakkal válaszolni… de meg
lehet próbálni.
G.
Sz. utóirata: Méhdi való igaz, szavakkal nehéz, remélem kérdéseimből
kiviláglott számodra az egyén útkeresésének valósága. Egyben visszaigazolván
munkásságod értékességét és bátorítván, megerősítvén téged ebben a nyílt,
tiszta, alázatos útban, gondolkodásban. Pár mondatban reflektálni valóban
részletes válaszaidra, semmilyen plusz értéket, információt közölve hálátlan
feladat. De fontosnak éreztem közölni, hogy pontosan ezekre a válaszokra
számítottam. Köszönöm ezt az értelmes emberi hangon, értékek mentén
mondanivalót fogalmazó szeretet nyelvet, amivé váltál az évek alatt. Remélem
követni fognak ezen az úton sokan, mert ez az emberiség egyetlen jövője. Hálás
tisztelettel maradok gondolataid, élményeid, érzéseid olvasója!
Külön
köszönet a mókuskerékből való kiugrásért, megtisztelő figyelmedért. Hála, és
áldás! Jó egészséget kívánok neked, nektek!”
Eddig
az idézet. Emiatt változtam önszántamból szerződéskötővé – mondja az ifjú –
olyanná, aki most úgy érzi, hogy ez az egész ügy egyáltalán nem hülyeség.
Bajban vagyok, mert egyszerre tudom, hogy nem az a Méhdi vagy, öreg, akit meg
kéne ölniük a vénjeinknek… és egyszerre tudom, hogy mégiscsak az vagy! A
feladatot el kell végeznem… de a szertartást le akarom folytatni. Az egyiket
azért, mert Te vagy az, a másikat azért, mert nem Te vagy az, akiért küldtek
engem. Nem lettem más, és mégis más lettem. Nem lettél más, én mégis másnak
látlak. Akinek látlak, életet érdemel, akinek látnak téged, az halált. Akinek
hisznek Téged, azért jöttem el… és aki valóban vagy, azért maradok.
Folytatás a szám szerint következő bejegyzésben -
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése