2021. január 9., szombat

03. Haladj sorrendben! Ez a 80 - 99. // írta T. Zselenszky T.

Ez a szerep nem illik rám, nem vállalom el. Pl., ha lenne egy démoni jóslat, ami ördögűzéskor hangzik el egy megszállott szájából, mégpedig, hogy lesz egy vezető, akinek Kukkulimukkili lesz a neve, és kipusztul miatta a világ… akkor mit kellene tennünk? Figyelni, hogy jön, és megjelenik, és az lesz a neve, aztán megvárni, hogy felnő, és kipusztítja a világot? Szerinted ezt tennénk? Vagy megjelenne, és valaki azonnal megölné, hogy ne pusztíthassa ki a világot? Vagy, annyira nem hinnénk a jóslatokban, hogy a szemünk előtt nőne fel, és pusztítaná ki a világot, a jóslat megléte ellenére is? Vagy valaki felülírná a Kukkulimukkili nevet? Felvenné, mert magáról tudja, hogy ezzel a névvel sem lesz világpusztító, és csak így lehet biztos abban, hogy a jóslat hatástalanná válik? Aztán ennek ellenére kiderülne, hogy így lett pont ő a világpusztítóvá, és az életére törnek, de kitart, és olyanná válik, aki tényleg pusztítást hoz? Vagy, megtörténik a legjobb eshetőség, és megmenekül általa a világ? Jött, rátenyerelt a sebre, vállalta az ezzel járó veszélyt, kitartott a jóban, és begyógyította a sebet? Kicsoda Méhdi? Kicsoda lenne Méhdi? Ki lett Méhdi? Kérdezed, mert szabad akarsz lenni, nem gyilkolni… nem akarsz hibát elkövetni. Ki előtt nem? Isten előtt, vagy a kihasználóid előtt? Ha Isten előtt hibázol, többet veszítesz, mintha az ember előtt hibázol. Ezért akarod megtudni az igazságot, mielőtt a megbízódhoz érünk. Ezért. Hú, ha még együtt is éreznél, elvesznél… megerőltető lenne, mi? Mindegy nekem, hogy velem mit teszel! Az nem mindegy nekem, hogy magaddal, meg a világgal mit teszel. Nem védem magam. Azt hihetitek, a ti szabályaitok szerint „kapjátok” Méhdit, pedig az igazit az Isten adja nektek… és bizony meghatározza a hovatartozásotokat, ha úgy támadjátok, hogy meg sem ismeritek!

 

Fiatal antihősünk leinti a bandát; ő inkább hátra dől, és visszaréved a kézzel írt sorok baldachinja mögé. Nem akar most szembenézni ezzel. A szuperhősös részt akarja folytatni még… amellett dönt, olvas:

„Mondtuk, a próféták költőkből lettek. Ki mondta, hogy csak szavakkal művelhető költészet? A költészet minőség, állapot, színvonal, ébredettség, „színről színre látás”, és magáé az emberé, így annak minden megnyilvánulásáé is. Költészet-állapotból költemények fogannak; nem csak vers lehet költemény. Szerelmetesség, gyermeki rácsodálkozás, mindent újnak, teljesnek látás, a lényegi való és jelentés érzékelése és tolmácsolása egykedvűségben, mégis extázisban. Minden költészet, amit költészet-állapotban alkotsz. Kép, hang, forma, szó és más magasztos műveletek egyaránt. Ha az ember maga a költészet-állapot, minden megnyilvánulása költészet, még akkor is, ha nem ír, hanem fest, ölel, táncol, formáz, söpör, kapál, vet. És nem állhat mindez a negatívum jegyében; csakis élő és éltető műveleteket takarhat. Aki versel még nem költő, de költeménnyé válik minden, ha költészet-állapotban hozzák létre. A küszöb az elme tébolya és a lélek valósága között: a költészet-állapot. „Söpörj, söpörj szerelmed kapujában, mert csak úgy lehet a tiéd” – mondják a szufik. Udvarolunk a legvégső Valónak – mondhatnánk. A néphagyományunk Istent az „első szeretőmnek” nevezi. Nem akivel először szerelmeskedett, hanem aki számára mindenkinél fontosabb, a legnagyobb szeretettje, szerette. Ám, nem az Egy, Atman, Isten, Első Szerető, akin múlik, hogy „udvarlásunk" eredményes lesz-e, hanem a megnyílásunk mértékén. Aki nem „söpör”, nem jár sikerrel. Aki nem költészet-állapotban, gyermeki rácsodálkozásban, áradás-fogadásban, gyönyörködésben, színről-színre látásban, éteri szeretetben, égi bölcsességben, megeső szívvel „söpör”, nem jár sikerrel. Az Atman nem választ el magától; folyamatosan éltet, árad és fogad; a felsoroltak hiánya, a tompaságunk mértéke miatti távolságunk választ el minket. Mi magunkat választjuk el tőle. „Söpörj”, és szerelmesből szerelemmé, szerelemből szerelmeddé válj!

A szerves népi hagyomány még tudta, és örökítette ezt. A modern művészet már nem, vagy véletlenül, vagy alig.

 

Néha a puszta intelligencia diadalaként is kijön azért egy-két figyelemreméltó fejtegetést előhozó alkotás, de mire végigérünk rajtuk, megkapjuk a csalódás-érzésünket. Már megint a nagy, sokat ígérő fantázia, a nagyreményű kezdés, aztán a közepén már csak kisebb reménykedés, hogy nem lesz belőle propaganda, vagy szánalomra méltó, kiszenvedő értelmetlenség, majd a végénél a homlok gyűrős „na, de már megint miért kellett ez, és ne már, hogy komolyan ennyi bírt ez lenni”. Bólogatunk, hogy lám, hát csak az intelligencia próbálkozott, de a lélek, a látva látás megint kimaradt. Öncélú termékek, kifizetődő érdek-alkotások mindenütt. Kárvallottjuk a bolygó, legenyhébb vétkük a mulasztás, a többi bűnük altatás, félrevezetés, vagy durvább. Szemezgethetnék, de minek.

Van film, amely azt sugallja, hogy Isten egy programozó, és a világ jól megírt programok összessége. Persze ezzel azt is sugallja, hogy a programozók kisebb istenek, hehe... de ez a film csupán okos, és nem teljesíttetett ki a költészettel igazi válaszadóvá. Konkrétan arra jutottak benne, hogy párhuzamos univerzumok vannak, egy nagy számítógéppel modellezni lehet a miénket, és megfigyeléseket lehet végrehajtani vele a múltban és a jövőben. Ám, csak egy bizonyos percig lehet a jövőbe látni, onnantól sistergés van. Vannak, akik előre néznek öt perccel, magukat látják, és utána pontosan azt mondják, cselekszik, amit öt perce láttak. Kizárt, hogy valaki lássa mit fog tenni, mondani mindjárt, és amikor oda ér, hogy eljön az a perc, ne döntene úgy, hogy direkt mást csinál. Aki ezt elhitte, az magáról is elhitte; mondhatom, vele nem sok dolga lesz ellenállás ügyileg azoknak, akik kihasználnak minket. A végkifejlet az lett, hogy a programozó lett az Isten, egy másik világot teremtett, és bele is ment, hogy az addig halott családjával éljen... fuss el véle. Lemásolta őket a múltban, bemásolta őket a világába, és boldogan programkodtak, amíg a fene tudja mi lett. Csak ketten emlékeztek arra, mi volt, a többiek azt gondolták, az abszolút valóságban mindig is úgy voltak, ahogy vannak.

Jól indult, és rengeteg tévedéssel zárult. A programozó egyfajta isten, az Isten pedig programozó? Univerzum méretű tárhely sem lenne elég, hogy így legyen, hogy olvashassa, modellezhesse a múlt összes részletének minden kódját, és tetszőlegesen, mint egy drón, mozoghasson, megfigyelhessen, fókuszálhasson, felvételt készítsen, esetleg extrapolálhasson elmúlt, lefutott programokat a jelenbe, jövőbe, valamint materializáljon, és fenn is tartsa minden teremtménye teljes és hibátlan működését. Ha a gépen belül lenne a világ, akkor hol lenne a gép? Ha a gép és a világ azonos lenne, honnan venné a működéséhez szükséges energiát? Ha többet fogyasztana, mint amennyit „termel”, meddig tudna működni, és akkor mi lenne a világával? Hogyhogy nem lát egy pontnál tovább a jövőbe? Ha az idővonalon csak egy napig is létezik egy ilyen computer, ha már másnap megsemmisülne, akkor is, aznap még bármennyire előre tekinthetne a jövőbe... és mivel a filmben kiderült, hogy meg sem semmisült, csak létrehoztak vele még egy szimulációt, ezért teljesen érthetetlen és fals részlet maradt ez a mozzanat. A gép nem ment sehová, csak a cégvezető. Mi volt ez akkor sistergésestől? A valódiak emlékezhettek benne arra, hogy volt életük máshol, a kreáltaknak emlékezniük kellett arra, hogy mindig is léteztek, és volt előtte életük ugyanott. Pedig aznap indult a világuk. Ha fogyasztó, nem élő rendszerről beszélünk, akkor már csak egy az emlékeiket gyártó, tartalmazó, futtató, fenntartó gépnek is nagyobb kapacitásúnak kellene lennie, mint a világuknak. Ha nem hologram készítő gépről van szó, ami úgy készít szimulációt, hogy azt nem kell működtetnie is, csak szakaszonként előállítania, akkor kizárt dolog ez a computer alapúság. Csak olyan szimuláció tartható fenn ilyen gép nélkül, amit nem kell működtetnie is, csak szakaszonként előállítania, és magára hagynia... a legvalószínűbb, és legkivitelezhetőbb az, ha mindezt egy Istenből táplálkozó, de álomba rabosított tudat hozza létre önmaga számára. Magában, belül, felhő a felhőben… gép nélkül. Na, ezt most nem fejtem ki jobban… csak hogy nem program, nem gép, nem energiaforrás az alapja… hanem emlékezés a valóságra és a legtöbbre… de egy olyan állapotban történik ez az emlékezés, ami koránt sem ideális. Maga a szedáltság. Azonban az Istenből táplálkozik, vele össze van kötve skalár-spin, benső módokon. A kilencedik fátylon túl még éber, de minálunk már csak álmodik. Isten álmainak lenni, és tudni, hogy Istenből vagyunk… és ki akarni szabadulni az álmából… és meg akarni tartani magunkat, ha már megálmodott minket, de fel akarni ébredni a legteljesebbre: Őbelé. Na? Vajon Isten elnézést kér, amiért szolgálatban elaludt? Hehe.

Ez a verzió persze nem feltételez semmiféle rossz szándékot, direkt ártást, harmadik fél általi gonosz beavatkozást. Van olyan, amelyik igen.

Az olyan furcsaságok már csak hab voltak a tortán, hogy vákuumban lezuhant liftből kieső emberek vergődtek ott egyben, és megfulladtak. Legalább egyetlen fizikussal egyeztethettek volna, hogyan viselkedne egy emberi test vákuumban. Ja, hogy az sem érne sokat, mert amit jelenleg hivatalosan tanítanak a testek vákuumban viselkedéséről, az is téves? Mindegy. Szórakoztatnak; az a lényeg. Hű, a fantáziának milyen vadlovat adtak, hű - hisszük. Csak az a baj, hogy ellenkezőleg: lekötötték, fejlődésképtelenné szedálták, megrekesztették, tévútra terelték. Azt mutatják, milyen haladó gondolkodású, aki velük tart, miközben összezavart elmék tovább merültek a tébolyuk ürülék-vödrében. Eddig hittek valamit, mostantól bonyolultabb valamit hisznek; mindezeket a valóság helyett, és mindettől természetesen szabadabbnak tekintve magukat. Ettől a szabadság-illúziótól aztán boldogabban robotolva és tejelve.

Nem kell programozónak lenni, elég a tájékozottság és egy kis filozófusi véna ahhoz, hogy tudjuk: vannak holt és élő rendszerek. A holt rendszerek azok, amelyek főleg fogyasztóként működnek; a kimenetükön kevesebb energia távozik, mint amennyi a bemenetükön betáplálásra kerül. Ha termelnek is, kevesebbet, nem annyit, amennyi ahhoz kellene, hogy több távozhasson a kimeneten, mint amit kapnak a bemeneten. Felélik a kapottat a puszta működésükkel.

Csakis élő rendszerek sajátossága, jellemzője, hogy a kimenetükön ugyanannyi, vagy több energia távozik, mint ami a bemenetükön betáplálásra kerül. Amikor ennek tudatában körülnézünk, felismerhetjük a holt és élő rendszereket. Felismerhetjük, hogy a gépeink holt rendszerek, a természet, és csodái mindenestől élők. Mi hát akkor az az Élet, amelytől élők ezek a rendszerek? Ennek tükrében mi hiányzott a filmsorozatból? Csakis élő rendszer tudja megvalósítani mindazt, amit holtak holttal akartak modelleztetni, megvalósíttatni, működtetni. Az élő rendszer hiányzott. Az élet hiányzott. A szellem megvolt, a lélek hiányzott. Az intelligencia megvolt, a költészet hiányzott. A képzelet megvolt, a bölcsesség hiányzott. Ja, hogy ezek nem ugyanazok? Nem.

Jelentem, a képzelet versenyünkön ez a film egy nem túl meggyőző teljesítményt nyújtó produkciónak bizonyult.

Következtetni visszafelé is lehet: ha ez hülyeség volt a filmen, nem működne a világban sem... ha csak így lehetett volna a filmben, csakis így lehetséges a világban is.

 

A természet világa egy élő rendszer. Az egész, mindenestől. Ebben az élő világrendszerben próbál létrehozni az ember élettelen rendszereket. Ha még pontosabban akarunk fogalmazni, azt mondhatjuk, hogy élő rendszereket próbál létrehozni, de csak életteleneket képes. Ha élőt sikerül neki, az vagy a gyermeke, vagy csak már élőből tudja beavatkozásokkal másítani. A semmiből és élettelenből nem tud élőt létre hozni.

Eljön majd az idő, amikor megismeri ezt a bűvész trükköt, de addig csak olyan marad, mint minden archón, és egyéb intelligens, de semmi több lény. Külön bugyrokat programoz, és kotyvaszt, szeparál el. Az eredendő Életből vételez, és belőle helyez életszikrát a kreálmányaiba. Amikor azok leszületnek, azt hazudja nekik, hogy ő az istenük, és olyan tompán tartja őket, hogy sose derüljön ki, mi is az igazság és a valóság. Elsődleges teremtettek kreálnak másodlagosakat, azok harmadlagosakat, azok ikszedlegeseket, mindegy mennyit; azokban is csak az anyag lesz általuk kreált, de amitől élő rendszerekké lesznek, az mindegyikben ugyanaz: az Egy-élet-abszolútum-lélek szikrája. Szikra, ami belőle van, és hozzá tartozik, belé is tér meg a börtönkörútja után. Archónok, emberek, maximum erre a bűvésztrükkre képesek. Varázslatra csak az Egy képes, és azok, akikben ébredett az Egy, s akik az Egyben ébredettek.

„Tudta? Kutatások kimutatták, hogy kisebb intelligenciahányadossal rendelkeznek a vallásos emberek, mint az ateisták” – szólt a kérdés egy fotográfián. Intelligenciahányadosuk lehet kisebb, de fejlettebb bennük valami, amivel kipótolják a hiányt, sőt, még felül is működik a pusztán intelligenciában utazókat: a lélekhányadosuk. A látás-, Világosság-, szeretet-, Élet-, teljesség-, éberség-, Valóság-, Egyhányadosuk. Milyen mértékben helyeződik a tudatunk az elme tébolyának illúzió labirintusába, vagy milyen mértékben helyeződik a lélek valóságába: ennek mérője lehetne ez a hányados.

 

Alsó, középső és felső világ az emberben: reprodukció, alkotás és eszmélet... test, lélek, azonosság. A cél a harmonikus működés. Ha bármelyik alulműködik, vagy netán a másik kárára fölülműködik, az már kibillentség, és nem harmónia. Betegség akkor, ha ugyanolyan gyengén, betegség akkor is, ha az egyik a másik kárára túlsúlyban, egészség akkor, ha mindhárom ugyanolyan jól működik, és teljesség, ha mindhárom egészséges, harmonikus működése mellett, felett még a lélek valóságába helyeződve szemlélőként is. Erre a megélt bölcsesség segíthet.

A cél a harmonikus működés. Ha bármelyik agyfélteke alulműködik, vagy netán a másik kárára fölülműködik, az már kibillentség, és nem harmónia. Betegség akkor, ha ugyanolyan gyengén, betegség akkor is, ha az egyik a másik kárára túlsúlyban, egészség akkor, ha mindkettő ugyanolyan jól működik, és teljesség, ha mindkettő egészséges, harmonikus működése mellett, felett még a lélek valóságába helyeződve szemlélőként is. Erre a megélt bölcsesség segíthet.

Tompaság, közömbösség, ezeknél teljesebb a vallás, annál a hit, annál az ismereti tudás, annál a megélést követő bölcsesség, annál az azonosulás extatikus látása, tapasztalása, annál a Világosságból, Életből, Lélekből, Valóból szemlélődés. Minden nappal, amelyet tompaságban töltök, az életemre tör a hazugság. Minden perccel, amit nem a bölcsességre jutással töltök, a természet életére török. Felelősséggel, bölcsességre törekszem. „Eredendő bűnöm” a nem bölcsesség, és a nem bölcsességre törekvés; az attól megszabadulásom küszöbje pedig az arra törekvés. A küszöbje a törekvés, kapuja a jutás, folyosója a nem-cselekvés, előszobája a megvilágosodás, kisszobája az Ürességgel szemlélődés, nagyszobája a megeső szív ebben a szemlélődésben, de a nappalija a lényeg! Nappalija az ebből a frankóságból, a többi lény segítségére sietés. Van, ahol bódhiszattváskodásnak, van, ahol én-megváltást követően mások én-megváltásához való odafordulásnak, van, ahol a kis megváltást követően a nagy megváltáshoz önmagunkat segítségül adásnak nevezik ezt a mozzanatot. A megszabadulásunkat kevés „ideig” tartjuk meg magunknak; ahelyett, hogy visszaolvadnánk-teljesülnénk az Egybe, az Eggyel magunkban, és az Egyből szemlélvén, munkálkodni kezdünk mások megszabadulását közvetetten segítendő. Nem közvetlenül, hanem közvetetten: nem térítve, nem erőszakkal, nem beavatkozva, nem beleszólva, hanem örökítve, hagyományozva, felmutatva, gondoskodva.
Ha nem járjuk végig, meg vissza ez egészet, mulasztunk, és mulasztásunk lesz az egyik oka más lények szenvedésének, rosszabb esetben pusztulásának. Ha végig járjuk, kijavítjuk ezt a csorbát, mulasztásunkat gyógyításra váltjuk, önmagunk szenvedéseinek értelmet nyerünk, más lényeket megmenthetünk a szenvedéstől. Amit amúgy mi okoztunk volna, attól biztosan, de amennyiben közvetett hatásunk mások emelkedését is elősegítheti, azon is túl.

 

Ha nem járjuk ezt végig, tompaságunk következményei mások életére törnek, ha végig járjuk, mások törnek majd az életünkre. „Nem baj, az életemre törés a sikerem kifejeződése. Ne legyek barom, de ha csak félig csinálom, ne csináljam... mert félig csinálásba nem érdemes beledögleni!” Mindenki ezt gondolja az első lépéseknél. 

Halálosan szerelmetesnek lenni, és ettől élve élni! Erre jut, aki már megtesz pár lépést.

Egyetlen győztes szabadságharc létezik, és az az egész emberi nem, a teljes lény-kavalkád szellemi szabadságharca: az elme tébolyából a lélek valójára ébreszteni a tudatot, és se így, se úgy el nem szállni, hanem gondoskodó szeretettel segíteni a többieket ugyanebben.

Az életünket rááldozni a legmagasztosabb szerelmetességre, és nem a halálunkat. Abban hiszek, hogy mindannyiunk számára „jött le” a javító program. A „másik félért” is. Mindig is itt volt, de leggyengébb időszakainkban újra, meg újra le kellett jönnie. Ami a csillagokba is írva van, a tökéletes történet, csak lélekkel láthatóan, az űr sötétjére szivárvány betűkkel kifejtve áll, ez a „Jól őrzött tábla”, hogy kőből élővé tehesse bennünk az elsődleges, abszolút törvényt... és megtestesítse a földön az Eget és az Égben a földet.

Szentek nem azokból lettek, akik jókat mondtak, hanem akik szeretetben tudtak cselekedni, vagy nem cselekedni.

 

Az ősemberek, a vének, táltosok, sámánok, varázslók a legelső időktől az összes koron át ismét, és megint kiolvasták a csillagokból. Jóslattá lett minden ilyen elbeszélés, szentté minden ilyen írás, és megjósolta önnön bekövetkezését, beváltását. Jóslatok, beteljesülésük.

Ha láthatnád, hogy hét perc múlva mit fogsz tenni, ugyanazt cselekednéd, vagy direkt mást? Akkor is ugyanoda jutna a nagy, közös elbeszélés, ha kerülőutakon mennél, direkt variálnál? A nem tökéletes történetek milliófélék lehetnek; csakis a tökéletes lehet konstans, állandó, ugyanaz, önazonos és biztos. Tökéletlen célocskák milliárdfélék lehetnek, és beteljesületlenek maradhatnak; csakis az abszolút cél következik be mindenképpen. Az úton csakis magunkat szabadíthatjuk fel, és közvetetten segíthetünk mások önfelszabadításában; a tökéletes történetben eleve minden lény szabad. Az út csupán mese a szabadságról; a cél maga a szabadság abszolútuma.

A jóslat megléte okozza a jósolt történés bekövetkeztét, vagy azért tud valaki megjósolni valamit, mert az a jövőben biztosan bekövetkezik?

A jóslat megléte segít a beteljesítőjének abban, hogy megismerje, milyennek kell lennie, mit kell tennie ahhoz, hogy Ő legyen a beteljesítője?

Mi okoz mit, mi teremti meg a teljesítőt?

Jóslatok, átkok, legendák, mesék, szent tárgyak, szentek, óhajtott hősök. A Való nélkül üresek a Valóban jelentőségüket veszítik. Csak amikor a valótlanságban a Valót hordozzák, akkor jelentősek, a céljuk elérésével elenyésznek, és elenyésznek bennünk is. A gyógyszerek, amiket bevett a világ, aztán meggyógyult. Feloldódnak. Egyetlen abszolút hős nem tűnik el sosem: aki a tökéletes történetet önmagában és a világban megvalósította, a jóslatot beteljesítette, a hatást kiváltotta, a betáplálás műveletét végrehajtotta, a varázslatot közénk, velünk, bennünk, nekünk elvarázsolta. A varázslatot is elvarázsolta. A varázslókat is. Úgy lett mindenné, hogy magát odaadta. Úgy tartott meg mindent, hogy a magáét elengedte. Ő lett az a sárkányétek, amelyet felfalva a sárkány örökre jóllakott, és soha többé nem kívánt felfalni semmit se. Ő lett az a sárkányétek, amely nem megmérgezte az Őt felfaló sárkányt, hanem bensőből kifelé átvilágolta, átlelkesítette, átszellemítette, átminősítette sárkányságából kigyógyította. Valósult mindez mindenki, és nem csak a sárkány javára, szabadulására, boldogságára. 

 

Az első közösségek vénjei, akik kiolvasták a csillagok tanítását, azzal szembesültek, hogy e hasznos tudás elhal velük, ha nem viszik tovább az eljövendők, nemzedékről nemzedékre. Legendát, mítoszt, jóslatot kerítettek a lényegi bölcselet köré, és „rábízták a szélre”. Ennyit tudtak tenni. Ezer meg ezer éveken át, mindig újra elsikkadt, félrement, átalakult, kiveszett, majd újrateremtődött a legenda. A múlt mítosza, és a jövő legendája mindig más köntösben, de ugyanazzal a kóddal, programmal, lényeggel. Ez az abszolútum-legenda az aranyközépben húzódva kitart, minden lényegtelent felold, és önmagát előrügyezteti, kihajtatja, kivirágoztatja. Ez az ősmítosz, a szerves hagyomány, az élő rendszer étele-itala... a szeretet, Élet, Világosság, bölcsesség igaz története, amely mindent megmagyaráz, felszabadít, és értelmessé emel vissza. Korról korra elsikkad, korrumpálódik a körítésében, de a veleje mindig újjá fogalmazódik. Éled, Élet, és éltet. Vallások jöttek vallások után, a maiak is jöttek valami után, a maiak után is jönnek mások, amelyek ismét ugyanezt akarják leírni. A vallások, valóság-magyarázatok lemállanak mindig, a Valóság marad. A féligaz valóság-magyarázatok elbuknak, az Abszolútum mindig marad, és tűntükkel előviláglik. Népek, emberek elmúlnak mindig; a valóság örök. Hogyan lehetséges, hogy minden mű dolog lemállik, minden vallás elmarad, Krisztus mégis említhető és örök? Úgy lehetséges, hogy Krisztus nem a világ-magyarázatok, nem a mű, nem az érdek, nem a hazug összetevők égisze alá tartozik, hanem az Abszolút, örök Valóval tartozik egybe. Amikor a vallások eltűnnek, a tökéletes történet és annak beteljesülése akkor is, vallásfüggetlenül is él, működik, létezik és hat. Tudd a legrosszabbat, de akard a legjobbat: megismerni, megvalósítani, árasztani! Bárkik vagyunk, akárhányadlagos, sokadlagos teremtettek teremtettjei, bennünk a szikra a legelső, Egy, legnemesebből való. Bármilyen rabszolga körülménybe börtönözték ezt a szikrát, ha lombikban, ördögök, szolgának készítettek is... sebaj, felszabadulhatunk; a lelkünk Istenből van, hozzá tartozik, nem lehet a készítőinké!

Adta magát a sokféle megközelítés: ha nem szabadulunk fel, mégis a készítőinké lehet... ha nem akarjuk, hogy a készítőké legyen, mit tegyünk, mit ne tegyünk... milyen lesz, ha a készítőké lesz, milyen, ha felszabadulunk. Úúú, lehet még annál is rosszabb, hogy a készítőinké lesz! Tyűűű, lehet még annál is jobb, hogy felszabadulunk! Bárki keres, ilyen példamesékkel ütközik, de elmondom, hogy aki talál is, nem csak keres, az mind megnyugodhat, és megnyugtathat: ne féljetek! Mondom: ne féljetek! Minden oda kerül, ahová való. A legrosszabb, ami történhet velünk, az, amit egy általunk passzívan nézett folyamat következményeképpen megengedünk, hogy történjen. Az, hogy megengedjük, a szabadságunk... az, hogy nem csak jót, hanem rosszat is, az már a tompaságunk és lustaságunk hozadéka.

Ha iskola, ha börtön, ha játék, ha rabszolgaság... mindegyikből megszabadít, ha nem a részletekkel bajlódunk, hanem az egésszel, Eggyel, Abszolúttal tartunk, és elfogadjuk a segítséget. Megszabadulunk, ha összerakottságunk, elkészítettségünk, rabszolgaságunk helyett a Való-eredetünkre, leglényegünkre figyelünk, és azzá minősülünk mindenünkben. Tökéletlenség a kiindulópont, és tökéletesség a végállomás. Az Egy arra is hajlandó, hogy emberként figyelmeztessen, emlékeztessen, biztasson, hogy meg lehet találni, meg lehet tartani, meg lehet valósítani a legtöbbet. Emberként is. Ha Ő teremtett, elfeledtük, elfeledtették velünk, nem engednek emlékezni... mégis, így is sikerülhet, ha elfogadjuk a segítségét. Ha nem Ő teremtett, hanem teremtettek készítettek, akkor is Őbelőle vagyunk, és úgy is sikerülhet, ha elfogadjuk a segítségét. Ha angyalok, ha lények, ha démonok, ha ördögök készítettek minket, akkor is belé ébredhetünk vissza, mert lényegünkben Őbelőle vagyunk, de önerőből nem sikerülhet, csupán úgy, ha elfogadjuk a segítségét. A segítsége pedig a tökéletes történet, amelyet a világba gondolt, táplált, jósolt, és meg is testesített. Feláldozta magát a teremtéssel, a teremtésben, a történetben, a történet beteljesítésében, hogy az ember a legtöbbé lehessen; bárki is kreálta, bármilyen messziről, mélyről, bűnből, tompaságból, kínból, kínzásból is indult.”

 

Csillagokról olvas, és már alig látja a betűt, mert odakint is besötétedett. A kocsiban esznek, isznak, bóbiskolnak, beszélgetnek, utaznak… de vizelni és tábort verni bizony ki kell szállniuk. Vaszilij tud errefelé egy megfelelő helyet. Hőseink arra számítanak, hogy a szabad ég alatt hálnak az éjjel, de a sofőr véletlenül pont ismer valakiket a körzetben. Eddig csak északnak jöttek az afgán-tadzsik határ mellett, a folyó mentén. Holnap reggel bekanyarodnak keletnek a Vancs nevű völgy irányába. Van arra egy azonos nevű város is. Azon is túl mennek, ott lesz majd egy rész, ahol olyan széles a folyó, mintha egy nagyon hosszú tó lenne. Azon is túl terveznek menni, egészen oda, ahol már a Pamír Nemzeti Park egyik gleccserének lábához nyílik meg egy szoros, és ott elválnak az útjaik. A sofőrjük onnantól nem tarthat velük. Be fogja várni őket valami Pay-Mazar alatti faluban. Olyanban, ahol nem lesz térerő, hogy szólni tudjanak neki, amikor visszafelé fel kell őket venni, ellenben Ő a reggel első fényeivel indulni fog feléjük, és addig megy-megy, ahonnan már fel tudja hívni Őket, hogy mi legyen. Ma azonban még vendégség, vacsora, alvás várja a csoportot.

Kis ház; félig kőhalom, félig szocreál beton. Egyszerű, kedélyes család. Tudták, hogy vendég jön, a pilótánk szólt nekik. A Vodka kikerül, a tűz ég, az asztalon specialitások. Éjbe nyúló lett a szóval tartás, mesélés, egymásra kontrázás. Rokonok lehetnek, erről is szó esik. Szkíta népszövetség… őseik a múltban egy ágon csücsültek. A kommunisták a vallást irtották. Ma sem jobb a helyzet, de azért házanként bármit lehet hinni.

 

 - Felelős vagyok azért, akit felébreszt a felmutatásom – kapcsolódik be egy néhány perce folyó beszélgetésbe az öreg – aki csak addig ébred, hogy megtudja: nem szabad, az szenvedni fog ettől a tudástól. Felelős vagyok azért, akit felébreszt a felmutatásom. Az ez irányú tudás szenvedésétől csak a megvalósítás és megvalósulás mentesít végül. Addig is, lelki gyermekeim, akik példámra erre adták magukat. Minden szenvedés legfőbb okozója a tompaság, tudatlanság. Minden szabadság elhozója a bölcsesség, a látva látás azonossága. Fércelt, félrevitt mesék elvezetnek-e a bölcsességre? Nem vezetnek el. Csakis az eredeti, tökéletes történet megismerése vezet el. Mert, szerelmetes feleim, a legnagyobb fokú bölcsesség, amelyre az ember saját erejéből, saját kútfőjéből, olvasva, tanulva, tudakozódva, ókumlálva, filozofálva, hittel, kereséssel eljuthat, az csupán az, hogy az Ég kegyelmének felismerése, megértése, felfogása és elfogadása nélkül, nem szabadulhatunk meg. A legtöbb, amire ember saját maga juthat, csupán ötheted útnyi... az ön-megváltás, az én-megváltás, és semmi több. A legtöbb, amire a bal agyfélteke juthat, az az elmélet, és semmi több. A legtöbb, amire agy juthat, az a helyes kérdés, és semmi több. A válaszra csak a szív, és lélek juthat, és a válasz a tökéletes történet lesz. Ezt aztán amíg meg nem értjük, meg nem valósítjuk, és megeső szívvel, közvetetten, szeretettel gondoskodva tovább nem árasztjuk, nem szabadulhatunk fel igazán. Amíg nem fogadjuk el az Ég kegyelmét, és nem bízzuk rá magunkat, nem szabadulhatunk fel igazán. Az Ég kegyelme, mint égi fénysólyom-madár már járt ott, ahová, ahol mi nem találnánk el; amikor rábízzuk magunkat, arra juttat, emel, teljesít, amire ésszel sosem jutnánk, emelkednénk, teljesednénk.

 - És az Ég kegyelme az iszlámon belül is elfogadható? A tökéletes történet az iszlámon belül is elérhető? – kérdezte a ház ura.

 - Elfogadható, elérhető… ott van – reflektált az öreg – persze, más dolog, hogy az iszlám el akarja-e érni, el akarja-e fogadni. Úgy, hogy a kereszténységből emeli át, biztosan nem fogja elfogadni. Maximum, ha kiirtja a kereszténységet, és utána beépíti magába, akkor. Pedig a Jól őrzött táblára fel vagyon írva a történet… és Szófia története is. Nem keresztény, nem iszlám történet, hanem az abszolútum igazság. Szabad-e, aki egy besorolás miatt elutasítja az igazságot? Szabad-e, aki egy besorolás miatt elvágja magát, vagy hagyja elvágni magát az abszolút igazságtól? Szabad-e, aki nem tud jól dönteni? Nem az. Jól dönteni pedig csak bölcs és szeretetteli lény tud, így hát nincsen szabadság bölcsesség nélkül. Nem szabad igazán, aki nem bölcs és nem lát. Aki nem bölcs, nem lát, mégis azt hiszi, hogy szabad, csupán azt hiszi, hogy szabad; tompaságában azt sem tudja, hogy nem az, és nem tudhatja, milyen is, amikor az. A legnagyobb szabadság az Abszolútumban van. Szabad-e, akinek tudata nem éber az Abszolútumban, csak itt tartózkodik, és vegetál? Nem az. Ennek tükrében, nem kérdés, bele kell-e kezdenie az emberiségnek a nehéznek tetsző túrába. Amíg nem olvastok a Jól őrzött tábláról, amíg el nem hagyjátok a besorolásaitokat, addig az ember csak betegsége tud lenni a Földnek.

 - Hogy lehet, hogy az Isten nem a muszlimoknak nyilvánította ki, ami a Jól őrzött táblára írva van – kérdezett közbe a ház asszonya.

 - Isten mindenkinek kinyilvánította. Bárki olvashatja, akinek szeme van hozzá. Nem azért látták meg a keresztények, mert keresztények, hanem mert olyan emberek, akiknek szeme van hozzá. Mit jelent a szó, hogy muszlim? Aki szereti, szolgálja, hiszi az Egyet. Aki ezt mind teszi és éli, akár keresztény, akár iszlám vallású, méltán nevezhetjük muszlimnak. Azonban akár iszlám vallású, akár keresztény vallású az, aki nem teszi, és nem éli mindezeket, nem nevezhetjük méltán muszlimnak. Elnevezésektől még nem lesz valaki igaz ember. Ugyanakkor, ha valaki valóban igaz ember, akkor is az, hogyha semmilyen módon nem nevezzük el, nem soroljuk be Őt sehová. Az Egynek nem az számít, hogy hová sorolod be magad, hanem az, hogy valóban igaz ember vagy-e. A lelkedre tekint, és a valóságodat látja… nem a neveket, jeleket, formákat, besorolásokat. Azért keresztények a keresztények, mert kereszten feszült Jézus, vagy azért feszült kereszten mindenki akkor, mert a kereszt egy népszövetség „négy égtáj, Egy Isten” világnézetének markáns jelképe volt, és mindenkit azzal jelöltek, akit ezzel a világnézettel kapcsolatban vegzáltak? Ha már a rokonságnál tartottunk; mindannyiunk legősibb múltját idézzük, amikor ezt a világnézetet emlegetjük. A megfeszítéstől létezik a nagy történet vagy a megfeszülés az időtlen, mindig élő nagy történet beteljesítésének vállalása lett? A második. Előbb volt a jövőben a megfeszítés, és utána a múltban a megjóslása, vagy azért lett meg, mert megjósolták? Is-is. Azért tudták megjósolni, mert látták, hogy a jövőben mindenképp megtörténik, vagy azért, mert tudták, hogy öröktől fogva örök, és időről időre megtörténik, így megint meg fog? A második. Egy bárki-akárki, véletlenül, akaratlanul, pusztán a körülmények sodrása következtében áteshetett volna a beteljesítésén? Ha nem akárkivel történt, akkor kivel: egy emberrel, aki bölccsé lett, megismerte a nagy történetet, és vállalta a beteljesítését másokért? Ha így történt, emberfeletti, nagybetűvel Emberré kellett nemesülnie, hogy képes legyen vállalni, hagyni, tenni, tűrni, és mindent odaadni. Emberből vált istenivé, hogy olyan csodálatos legyen, aki alkalmas és képes mindezekre, vagy Istenből vált emberivé? Népek, vallások, világnézetek versenyének áldozata volt Ő az abszolút szeretet-való-igazsággal egyetemben, amelyet megtestesített, vagy inkább ezek lettek az Ő, és megtestesített valóság-igazsága kedvezettjei? Annyi értelme volt csak az áldozatának, vállalásának, hogy meglássuk: ha Ő bejön a fészkünkbe, akkor rosszul jár? Esetleg, mutatja inkább, hogy ha ilyen gyilkosok fészke ez, Ő akkor is bejön, betáplál, és vállalja értünk, gyilkosokért is a legnagyobb vállalást? Minden szívvel sújtott érzi és tudja, hogy az előbbi kérdések közül melyikek voltak válaszok is. Tudta magáról és tudták róla. Hogy tudott szerénynek, erényesnek, legkisebbnek megmaradni, ha tudtak róla és tudott magáról? Tudta, de nem mondta magáról; csakis mások mondták róla. Tudta magáról, de nem mondta. Tudták róla, de nem mondták róla. Tudni és tisztának, igaznak megmaradni. Tudni mit vállal, és mégis vállalni... és végig is vinni, meg is valósítani. Az Égből lehozni, megtestesíteni, és ki is tartani benne, meg is tartani végig. Végig, és azután, és öröktől örökkön.

 - Az elmélet és a közélet esélytelen, hogy találkozzanak – szól közbe az asszony, mintegy kérdés gyanánt, és Méhdi szívesen feszíti tovább a húrt.

 - Egy pontig mindenkinek sikerül, aztán eljön az a pont. Próféták vagy tanítók vagy istenfiak vagy istenlányok? Kereszténynek besoroltak, muszlimnak besoroltak? Ezek képviselők, tolmácsolók, amazok megvalósítók… mind megváltottak, de csak kevesen valósítók… és van a lentről is, fentről is, kintről is, bentről is… időben is és örökben is eredeti Való. Akik képviselik Őt, biztosan Őt képviselik? Biztos, hogy szükséges képviselni Őt, nem inkább megvalósítani kellene? Vedlik a társadalom, a berendezkedés; válságban a vallások. Megromlanak, korrumpálódásuk után leválnak, lemállanak az egyenesről, igazról, szeretetteliről, de az Ő valósítása és valósulása öröktől fogva volt, van, lesz: örök. Az értékrend, a lelki-szellemi magas színvonal és minőség, a bölcsességbéli és szeretetbéli nagyság, amely az ős-emberiségek legöregebbjétől a kertek alatt vonult, vele a házba bejöhetett. Szemet nem égető, de mindennél fényesebb világossággal hatotta át a háznépet, s a házat. Aztán jöttek vendégek, kihaltak az akkoriak, és váltották egymást a házban a generációk, meg, a vendégek nemzedékei is. Ezek egyre fénytelenebbek lettek, egyre inkább csak mesének vették, felejtették, torzították a csodát, míg végül csak kereskedni tudtak vele, aztán már azt sem, mert úgy elcsúnyították, elbagatellizálták, elértetlenkedték, hogy ettől nem kellett senkinek. A háziakban sötétség lett, a házban meg sötét. A keretből kirohadt a kép, az ékszerek egy halottat díszítettek, a szertartásokból kiveszett a jelentés, a mesék dohossá lettek, az ünnepek lustálkodás-napokká, az ünneplők jelmezekké jelentéktelenedtek, a szentség semmivé enyészett. Akik a csodából éltek, bizonygatták, hogy van még, és megéri a befektetés; a nevében tartottak jelmezbálokat, és szedtek adót... ha kifogtak egy nagyon gyenge népet, ráerőszakolták még a politikusaikat is, és híztak, híztak. De akármilyen kövérek is lettek, és akármilyen színűre festették is az intézményeiket, mindig kiérződött a bűzük. Az egyre nagyobb bevételek is rámentek a leplezésre, látszatra, erősködésre, bizonygatásra, hitegetésre, vetítésre és térítésre. Már csak a tévében pislákolt némi tompító fény. Rigmusokat, elveket tűztek a zászlóikra a csoda nevében tompítók, a próféta nevében csalók, az igazság nevében hazudók, a szeretet nevében gyűlölködők, a Világosság nevében sötétítők, a szabadság nevében rabszolgatartók. Aztán elment az áram. Évekig sötét maradt, a ház, a város, az ország, a világ is lakatlanul állt, emlékezett a csodás időkre, és az eljövendő új csodára óhajtozott.

 - Nem a sajátjaid a megbízóim – vetette oda a merénylő – nem értem, hogy hagyhattak békén téged. Rejtély számomra, hogy ilyen világképpel miért nem Ők küldtek rád valakit előbb.

Az öreg felnevetett, és jogosnak ítélte a felvetést.

 - Talán, mert tanultak is tőlem, bár, kétlem, hogy ez lenne a fő ok. A háttérben olyanok, amilyenek… de a kirakatban azt hangoztatják, hogy keresztények és hazaszeretők. Az más tészta, hogy ők pénzügyi-, üzleti szekta-maffia keresztények, és a hazát pénzzé váltó, másokat gyűlölő hazaszeretők, és ezért mégsem igazi keresztények… én pedig közvetlenül Krisztussal vagyok, és másokat is szerető, másokért is élő, dolgozó hazaszerető vagyok, ezért mégsem úgy keresztény, ahogyan ők akarnák. Látszólag ugyanaz a helyzetünk, de a valóságban ők ezért, én meg azért nem vagyunk ugyanabban a helyzetben. Ők mégsem tehették meg, hogy kicsinálnak, mert a szavazók mit szóltak volna, hogy a nagy keresztények kicsinálják a „prófétájukat”! Persze, mindent meg lehet oldani. Ezért mondtam, hogy talán tanultak is tőlem. A legtöbben elhiszik magukról, hogy keresztények, hogy jók, hogy amit tesznek, az jó… különben nem tudnának létezni ennyi bűnnel. Maguknak kedveznek, amikor nem haragszanak rám. Hogy magyarázzam el? A bűnökkel csak úgy tudnak együtt élni, ha ideológiát gyártanak melléjük, amivel igazolhatják azokat.

Folytatás a szám szerint következő bejegyzésben -  

Nincsenek megjegyzések: