2021. január 26., kedd

Kulturgyom cikk lemezajánló 2020.

 2020. márc. 23. | 21:34

AJÁNDÉK ZSELENSZKY LEMEZ 11 ÚJ DALLAL

Írta: 

GRUNGE SZÓLÓALBUM, TELJES ZENEKARI SZÁNDDAL

Ahelyett, hogy kérne, sok zenész ismerősöm úgy döntött, inkább ad ebben a szokatlan, új helyzetben, melybe a vírus miatt kényszerültünk mindannyian. S nemcsak hogy adnak nekünk - élő zenélést, új klipet, új dalt, ezesetben teljes új albumot -, mindezt ingyen teszik, pedig bevételük szinte nincs. Török-Zselenszky Tamás, akit sokan már az Eleven Holdból ismernek régebbről, BABA ENTELECHEIA címre hallgató, vadonatúj grunge lemezét teszi letölthetővé, hallgathatóvá.

Az új album 2020. április 5-én fog megjelenni, és letölthető lesz a http://zselenszky.hu weboldalról. Mi is a fülünkbe kapjuk rendesen, és írni is fogunk róla napokon belül, addig is megkérdeztük Tamást, ő hogyan vázolná pár szóban, miként is született ez az anyag, és hogy van az, hogy szólólemez, mégis teljes zenekari a hangzás.


"Talán érdekesség, hogy míg eddig előbb megírtam, és koncerten játszottam a dalaimat, mielőtt felvettem őket, most a "stúdióban", a felvétel során írtam mindegyiket. Amikor kitaláltam valamit, felvettem, így lett egy alap. Amikor pedig az éneket írtam, azonnal fel is vettem, így abban a kellemes élményben részesülhettem, hogy mire megírtam a szöveget, már fel is volt véve. Nem kellett többször nekifutni, kínlódni, hanem szórakoztató volt maga a feléneklés is, mert amikor történt, még nem tudtam mi lesz a következő sor. Hehe. Nem volt stresszes, inkább izgalmas. Akkor született minden mondat, amikor felvettem. Ha ez a hallgatók számára esetleg különlegességnek számít, elmondhatjuk, hogy amit hallanak, az a megírás lenyomata. Azt hallják, amikor épp megíródott minden dallam, sor. A lemez nem agyon gyakorolt dalok hónaljszagú felvétele volt, hanem egy dalszerzés közvetlen megörökítése lett. Aki hallja őket, közvetlenül a születésüket hallja.

Teljes zenekaros albumról van szó: dob, basszusgitár, gitár, gitárszólók, ének, háttérvokálok, szöveg. Műfaja grunge, de ahogyan a cím is mutatja, eléggé zselenszkys fajzat. Szik, embrió, csecsemő, eredendő, ami önmagából fakad, önmagából adódó, az értelmét önmagában hordozza. Ilyeneket jelent. Arisztotelész szerint egy mag pl. entelecheia. A test entelecheiája a lélek. Egy tölgy magjából holt biztos, hogy tölgyfa lesz. Ha Zselenszky írja, akkor bármilyen stílusban is ír, abból zselenszkys lemez lesz.

A dalszövegek főleg társadalomkritikák, szerelmes tételek. Akad némi tájleírás is. Alapvetően szimbolizmus. Jobb agyféltekés szövegek ezek is, ahogyan azt tőlem megszokhatta, aki kitart velem.
A borítót esetünkben is a zseniális feleségem alkotta. A szerelmes dalok is neki szólnak. Inspiráljuk egymást minden téren. Hála neki, és érte, és értünk!"

Ahogy azt Tamás is közzétette, mi is buzdítunk mindenkit, aki megteheti, hogy támogassa munkásságát belátása szerint.

Átsegítő adománnyal (Magnet Bank 16200010-10062966 Török-Zselenszky Tamás) őrületesen sokat segíthetsz. Mindenkinek köszönet és hála, aki megteszi. A többieknek is ölelés.

Az új album 2020. április 5-én fog megjelenni, és letölthető lesz a http://zselenszky.hu weboldalról.

az eredeti cikk itt: https://kulturgyom.hu/hangos/ajanlos-kritikas/ajandek-zselenszky-lemez-11-uj-dallal

Nincsenek megjegyzések: