2021. január 9., szombat

Megesik

 

[...]

én
- "Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék." Ef, 2.

YYX
- Ezt nem nagyon értem.

én
- az üdvösség nem jutalom, nem díj, hanem ingyen kegyelem, ajándék... amelyért nem háborúzni kell, nem versenyezni kell, nem érdemekért kapjuk... hanem a legtöbb, amit tehetünk érte, hogy felfogjuk, miben áll, és hálával elfogadjuk...
----
az ember, saját bölcsességéből pusztán addig juthat, hogy ezt megérti, és megvalósítja...
:)
-----
nem kiválóság, nem különlegesség... tehát senkinek nincs joga többnek éreznie magát akkor, ha magát már "jó helyen" tudja... azokkal szemben, akiket "nem jó helyen" tud...
ha rátarti lesajnálók maradtak, nem tanultak semmit... vallás-függetlenül is így van:)

YYX
- De ki van jó helyen?

én
- Aki felfogta miben áll ez a kegy, és hálával elfogadta...
----
mondhattam volna: hát ez az... mert akik addig jutnak, hogy lesajnálják a keresőket, azok csak úgy hiszik, hogy "jó helyen" vannak...

XY
- "Nem vagyok vallásos, de a sötét esztendőt vallás nélkül megérteni teljesen lehetetlen. Vallás nélkül értelmetlen borzalom és hülye véletlen katasztrófája. Nem kielégítő. Negatív. Nem is igaz. Vallásság egyszerre pozitív lesz és értelmes. Még ennél is jobb. Ez a valóság. És csak ebben vagyok hajlandó megnyugodni.
"

én
- ami a lélek valósága a vallásban, az világol, éltet, gyógyít; de ami az elme tébolya a vallásban, az romlásba rántja a világot

XY
- A kis ember…
… ha jót szeretne, kis lépésekben, kis jókat tehet. Ezek által naggyá válhat. A kis embernek viszont az az alapvető tulajdonsága, hogy nagy és sok mondatot is könnyedén mondhat, amik rosszindulatúak. Ugyanezen dolgok a nagy emberré váltat is előbb vagy utóbb kicsivé, kicsinyessé teszi, letaszítja onnan, ahová emelkedett.

én
- arról ismerik meg, ha valóban felemelkedtek, hogy megesik a szívük, és gondoskodni kezdenek...

XY
- Úgy van. Engedd meg a kotnyelet még;
" Ő egy olyan hógolyó ami a hegycsúcsról legurulva, nem indít el lavinát. Bár nem kell a lavina okozóját sem leszólni, hisz így teljes a kép."

YX
- Tamááás, te most konkrétan evangelizálsz! Mélyen meghajolok előtted, hála és köszönet a "nem vallásos" hanem valódi hitedért.

én
- Metál:)

Nincsenek megjegyzések: