2021. január 9., szombat

Királyság?

 

[...]

YX
- Én annak örülök, hogy youtuben a hang anyagok alá nem lehet kommentelni :) Ez egy nagyon jó ötlet volt :)

én
- rendesen átgondoltam, hogy legyen-e engedélyezve a hozzászólás... de a célom nem az, hogy az emberek ott egymás véleményét befolyásolhassák... hanem az, hogy magukkal nézzenek szembe..és magukkal beszéljék meg legbelül, hogy mit éreznek...

YX
- Igen szerintem is ez volt e helyes döntés :)

én
- ismerem őket... és tudom, hogy eltántorodnak mások véleménye miatt... de a világnak most arra van szüksége, hogy Ők ne egymás véleményétől ijedjenek meg, hanem a saját érzelmeikkel, gondolataikkal tudjanak egyedül lenni...

XY
- én a király nélküli királyságot tartom lehetséges jó útnak. :)
van mérték, van út, van középpont, de azt nem az ember világi része teremti meg, hanem a finomabb. az istenit teremti közösen középre. nincs ember, aki méltó lehetne ma királynak. viszont van/lehet közös eszmerendszer, hitvallás, ami uralkodhat.

én
- a szakrális királyság is ilyen... mert az Egy a valódi király, és a Szt. Korona a földi helytartója. A személy, akit azzal felszentelnek, nem uralkodó, hanem csak képviseli, és érti, éli, és árasztja az Egy-et...
mintha minden a Szt. Koronán át áradna a király szívébe, aki szétosztaná.
így, tulképp úgy van királyság, hogy nincsen király:)...
-----
ha így vesszük, per pillanat Jézus a király Magyarországon... amíg nincsen senki, aki alkalmas is rá, és vállalja is...
amíg nincs emberkirály, addig a Szt. Korona a király-királynő... és a Szent Család uralkodik...
------
a baj ezzel csak az, hogy az emberek már csak tompa tömeg... és nem nép... már csak nép, és nem Nemzet... az akaratuk pedig félelemből, érdekből fakadó széthúzó akarat.
amit írtam, most is fennáll... az égi család a királyunk:)... de a tömeg csak tömeg, és nem egy az akarata.... elfordultak a lélektől... és belevesztek az elme tébolyába.

[...]

Elmondom, mert nincs itt más, hanem Méhdi van itt. Kívántam, hogy más legyen itt, aki nálam jobb ember, és szebben, jobban mondhatja, de nem jött, és csak én vagyok! Kívánom, hogy jöjjön, aki nálam jobban, szebben mondhatja, de amíg nem jön, én vállalom, hogy elmondom.
Nem vagyok rá méltó, hogy elmondjam, de, ha egész életemben azon gondolkodnék, hogy méltó vagyok-e, nem tennék semmit.
----------
A hangfelvételen hallható történethez a szerző, mint minden más szerző is, a saját életéből merítette a legtöbb ötletet, elemet. Ez, nem azt jelenti, hogy egy megtörtént esetet dolgoz fel. Az, hogy mivé válik a hallgatóban, az már a hallgató dolga. Mindenki magánügye; benső folyamat.
-----------
dióhéjban annyi, hogy csak szentek között valósulhat meg a demokrácia... és a házasság is csak szentek közt lenne tökéletes...
a szakrális királyság azért jó, mert, ha az emberek nem is szentek, de szentségre tekintenek fel egy akarattal... és ahhoz tartanak... a lélekhez tartva még a tökéletlenség is megnemesíthető.
----
a demokrácia ezért rossz... de amiért jó, az, hogy a nem szentek társadalmát nem engedi egy szintnél lejjebb süllyedni. minimális szinten, legalább a látszata meglehet a mihez tartásnak.
azonban, ha az európai mintájú királyság a "rendszer" amikor a "király" nem szent, és az emberek is tompák, akkor semmi sem állhat a szörnyűség útjába, és a süllyedés is határtalan.
------
paradoxon: amíg nem szent a vezető, és a nép, addig jobb a demokrácia... de a demokrácia sem valósulhat meg, csakis szentek között...
ergo: a demokrácia illúziója hatásos a visszaélések ellen...
----
az európai mintájú királyság, ha gonoszok uralkodnak tompák fölött, halálos, kegyetlen... és maximálisan legitimált a visszaélés...
a demokrácia, ha gonoszok uralkodnak tompák felett... egy szükséges rossz... érdekvédelmi rendszer...
-------
sorrend:
- az európai mintájú hatalom-királyság a leghalálosabb rendszer ilyen népminőséggel, és ilyen "elittel".
- az európai mintájú királyságnál jobban véd a demokrácia, de az is csak azért lehet rendszer, mert visszaélhet vele az "elit"... ha a demokrácia valaha is beteljesült volna, már betiltották volna.
- az egyetlen "rendszer", ami jó, és élő lehetne, az a szakrális királyság. Ez nem európai mintájú hatalom-királyság, hanem az erényt, az Életet, a Világosságot, a bölcsességet, a szeretetet, a gondoskodást megtestesítő, és a társadalom középpontjába emelő entitás.





Nincsenek megjegyzések: